EKONOMİ - 17 Ağustos 2021 Salı 14:28

Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreci alındı

A
A
A
Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreci alındı

Çanakkale’nin Bayramiç ilçesinde 1800’lü yıllara dayanan, Milli Şair Mehmet Akif Ersoy’un çocukluk yıllarında yediği ve hatıratlarında yer alan Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret tescili gerçekleştirildi. Bayramiç Ziraat Odası tarafından Türk Patent ve Marka Kurumu’na başvurusu yapılan tahin helvası coğrafi işaret mahreç tescili yapıldı.

Kazdağları kuzey yamacında yer alan ve Çanakkale’nin Bayramiç ilçesiyle özdeşleşen tahin helvası coğrafi işaret mahreç başvurusu için yaklaşık 9 ay önce çalışmalar başlatılmıştı.

Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreci alındı

Milli Şair Mehmet Akif Ersoy’un babasının görevi dolayısıyla çocukluk yıllarını geçirdiği Bayramiç’te yediği ve hatıratlarında yer alan Bayramiç tahin helvasının faydaları da saymakla bitmiyor.

Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreci alındı

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Bayramiç Ziraat Odası Başkanı İsmail Pehlivan, “Tarihi geçmişi 1800’lü yıllara dayanan Bayramiç tahin helvasında coğrafi işaret tescili gerçekleşmiş oldu. Cezayir Salnamesinde helvacılık Bayramiç ilçesinde bir meslek halindedir. Helva üreticilerimizle birlikte bu durumun tarihi ve geleneksel olduğunu ispat edebilmek için de bir araştırma yaptık. Bu araştırmayı yaparken Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un çocukluk yıllarını Bayramiç’te geçirmesi dolayısıyla, tahin helvasını tattığını Ersoy’un hatıratlarında yer aldığını gördük. Bununla yola çıkarak, Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreç tescili gerçekleşmesini sağlamış bulunmaktayız. Bu başarının helva üreticilerimize ve ilçemize hayırlı uğurlu olmasını dilerim” dedi.

Bayramiç tahin helvasının coğrafi işaret mahreci alındı

Tahin ve tahin helvası besleyiciliği yüksek bir gıda. İçerisinde C ve E vitaminleri yer alıyor ve vücuttaki toksin maddeleri yok ediyor. Mide, bağırsak ve beyin yapısına iyi geliyor.
 

Utku Yaşar Cüce

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türkiye e-ticarette seviye atladı: "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" Türkiye’de e-ticaret sektörü, dijital dönüşümle birlikte yalnızca büyüme değil, yönetim kalitesi odaklı yeni bir döneme giriyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticarette nicelikten çok nitelik kazandığını belirterek, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor, olgunlaşıyor" dedi. Son 5 yılda Türkiye’de e-ticaret, satış hacminin ötesinde işletme yönetimi ve operasyonel kalite açısından önemli bir dönüşüm yaşadı. Sektörde rekabeti artık yalnızca satış adetleri değil; yönetim becerisi, müşteri deneyimi ve dijital altyapı belirliyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticareti doğru yöneten bir ülke olduğunu vurguladı. Pandemi döneminde hızla artan e-ticaret alışkanlıklarının, bugün işletmelerden daha profesyonel bir yönetim anlayışı talep ettiğini belirten Bayır, başarının yalnızca sipariş sayısıyla ölçülmediğine dikkat çekti. Bayır, "Hızlı teslimat, şeffaf müşteri hizmetleri, sorunsuz iade süreçleri ve dijital entegrasyon rekabetin ayrılmaz parçaları haline geldi. Hız başlangıçtı. Kalite ve yönetim becerisi artık oyunun kurallarıdır" dedi. 13 milyon e-fatura kesildi Kasım 2025 kampanya döneminde BirFatura üzerinden 13 milyonun üzerinde e-fatura kesildiğini açıklayan Bayır, geçen yıl aynı dönemde bu rakamın yaklaşık 10 milyon seviyesinde olduğunu ifade etti. Bu artışın e-ticaret hacmindeki büyümeyi gösterdiğini belirten Bayır, aynı zamanda işletmeler üzerindeki operasyonel yükün de ciddi şekilde arttığını vurgulayarak, "Kasım ayı adeta bir stres testidir. Dijital altyapısı sağlam olan işletmeler bu dönemde öne çıkıyor" diye konuştu. Müşteri deneyimi ve güven ön planda Türkiye’de e-ticaret tüketicisinin daha bilinçli ve seçici hale geldiğini ifade eden Bayır, müşterinin artık yalnızca ürünü değil, hizmeti ve güveni satın aldığını söyleyerek, "Markaya bağlanan müşteri, o markayı büyütür. Uzun vadeli başarı, sadakat oluşturan işletmelerin olacak" ifadelerini kullandı. "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" E-ticarette verinin en değerli unsur haline geldiğini kaydeden Bayır, doğru veri takibinin tedarik planlamasından nakit akışına, pazarlama verimliliğinden ürün stratejilerine kadar birçok alanı doğrudan etkilediğini ifade ederken veri odaklı yönetimin rekabet avantajı sağladığını da aktardı. Türkiye e-ticaretinin artık yalnızca iç pazara değil, bölgesel rekabete odaklandığını dile getiren Bayır, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor; olgunlaşıyor. Bu dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" derken Türkiye’nin güçlü üretici altyapısı, genç nüfusu ve artan e-ticaret deneyiminin bu hedef için önemli avantajlar sunduğunu belirtti.