GÜNDEM - 18 Mart 2021 Perşembe 11:19

Eskiden et ustasıydı şimdi helvacı oldu

A
A
A
Eskiden et ustasıydı şimdi helvacı oldu

Bolu Mengen’de Türkiye’nin sayılı aşçıları tarafından yetiştirildikten sonra ülkenin birçok yerinde çalıştığını belirten et ustası Cevher Mahmutlar, emekli olduktan sonra son 8 yıldır Eskişehir Hamamyolu’nda helvacılık yapıyor. 50 yaşındaki Mahmutlar, yüzlerce çeşit yemek yapabildiğini, emekli olduktan sonra ise birçok sağlık sorununa rağmen mesleğine helvacılıkla devam ettiğini belirtti.

Aşçılık mesleğine çok küçük yaşlarda bulaşıkçılık yaparak başladığını anlatan Cevher Mahmutlar, Bolu Mengen’de Türkiye’nin sayılı ustaları tarafından yetiştirildiğini anlattı. Bursa İnegöl’de köftecilik yaptığını, yıllarca Antalya’da çalıştığını söyleyen Mahmutlar, "Yüzlerce çeşit yemek yapabiliyorum. Ustalarım bana hileyi değil hep doğruluğu öğretti. Tatlının içine süt yerine su, şeker yerine glikoz da koyabilirsin ama ben bunu doğru bulmuyorum. Ben hep doğrunun yanındayım. Benim de doğru müşterilerim var. Ustalarım her zaman doğruluğu, dürüstlüğü öğretti” dedi.

İki kez beyin ameliyatı geçirdi

Birçok ciddi sağlık problemi atlattığını belirten deneyimli aşçı Mahmutlar, pandemi yüzünden sıkıntılar yaşamasına rağmen hayata umutla baktığını anlattı. Cevher Mahmutlar, “Gülerek hayata devam ediyorum. İki sefer beyin ameliyatı oldum. Yaşamaz demişler, kanseri de atlattım. Emekli oldum, boş durmamak için, çocuklarım da güzel yerlerde okusun diye gayret gösteriyorum. Allah açılmayacak kapıları açıyor. Talep oluyor, ama virüs yüzünden sıkıntılarımız var. İnşallah devlet ve millet olarak bu yükün altından kalkacağız. Allah birlik, beraberlik, sağlık versin. Kurallar insanlar için, bizim için. Bunu da atlatacağız inşallah. Şu anda şartlar zor olduğu için satışlar eskisi gibi değil. Bazen 60 kilo, bazen 100, bazen 45 kilo gidiyor. Normalde duruma göre pay pay çıkarıyorum helvayı. Şu an 40-50 kilo çıkartıyorum. Biterse bir daha yapıyorum. Belirli bir standardı var onu geçmiyor” diye konuştu.

“Malzeme fiyatları arttı”

Malzemelerin fiyatlarının artmasından dolayı sıkıntılar yaşadıklarını da anlatan Cevher Mahmutlar, “Beş ay evvel 50 kilo sütü 100 TL’ye alırken bugün 20 kilosunu 100 TL’ye alıyorum. 25 kiloluk irmik çuvalını eskiden 36 TL’ye alırken şu anda aynı kiloda irmik 133 TL. Tereyağı kullanıyorum. Beş altı ay evvel 27 TL’ye tereyağı alırken şu anda tereyağı 55 TL. Her şey gitgide pahalandı. Her sabah dükkânımı duayla açar, duayla kapatırım. Memleketin insanına hizmet ederken dürüst olmak çok önemli bu yüzden esnaf hileye kaçmamalı. İnsanların belirli bir yaşam standardı var, insanlar eskisi gibi para harcayamıyor, ama inşallah bunu hep birlikte aşacağız. Gidecek başka bir toprağımız, bayrağımız yok” dedi.

Mısra Ezginur Göçer
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türkiye e-ticarette seviye atladı: "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" Türkiye’de e-ticaret sektörü, dijital dönüşümle birlikte yalnızca büyüme değil, yönetim kalitesi odaklı yeni bir döneme giriyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticarette nicelikten çok nitelik kazandığını belirterek, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor, olgunlaşıyor" dedi. Son 5 yılda Türkiye’de e-ticaret, satış hacminin ötesinde işletme yönetimi ve operasyonel kalite açısından önemli bir dönüşüm yaşadı. Sektörde rekabeti artık yalnızca satış adetleri değil; yönetim becerisi, müşteri deneyimi ve dijital altyapı belirliyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticareti doğru yöneten bir ülke olduğunu vurguladı. Pandemi döneminde hızla artan e-ticaret alışkanlıklarının, bugün işletmelerden daha profesyonel bir yönetim anlayışı talep ettiğini belirten Bayır, başarının yalnızca sipariş sayısıyla ölçülmediğine dikkat çekti. Bayır, "Hızlı teslimat, şeffaf müşteri hizmetleri, sorunsuz iade süreçleri ve dijital entegrasyon rekabetin ayrılmaz parçaları haline geldi. Hız başlangıçtı. Kalite ve yönetim becerisi artık oyunun kurallarıdır" dedi. 13 milyon e-fatura kesildi Kasım 2025 kampanya döneminde BirFatura üzerinden 13 milyonun üzerinde e-fatura kesildiğini açıklayan Bayır, geçen yıl aynı dönemde bu rakamın yaklaşık 10 milyon seviyesinde olduğunu ifade etti. Bu artışın e-ticaret hacmindeki büyümeyi gösterdiğini belirten Bayır, aynı zamanda işletmeler üzerindeki operasyonel yükün de ciddi şekilde arttığını vurgulayarak, "Kasım ayı adeta bir stres testidir. Dijital altyapısı sağlam olan işletmeler bu dönemde öne çıkıyor" diye konuştu. Müşteri deneyimi ve güven ön planda Türkiye’de e-ticaret tüketicisinin daha bilinçli ve seçici hale geldiğini ifade eden Bayır, müşterinin artık yalnızca ürünü değil, hizmeti ve güveni satın aldığını söyleyerek, "Markaya bağlanan müşteri, o markayı büyütür. Uzun vadeli başarı, sadakat oluşturan işletmelerin olacak" ifadelerini kullandı. "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" E-ticarette verinin en değerli unsur haline geldiğini kaydeden Bayır, doğru veri takibinin tedarik planlamasından nakit akışına, pazarlama verimliliğinden ürün stratejilerine kadar birçok alanı doğrudan etkilediğini ifade ederken veri odaklı yönetimin rekabet avantajı sağladığını da aktardı. Türkiye e-ticaretinin artık yalnızca iç pazara değil, bölgesel rekabete odaklandığını dile getiren Bayır, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor; olgunlaşıyor. Bu dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" derken Türkiye’nin güçlü üretici altyapısı, genç nüfusu ve artan e-ticaret deneyiminin bu hedef için önemli avantajlar sunduğunu belirtti.