ASAYİŞ - 16 Nisan 2011 Cumartesi 09:22

Kavacık'ta kaza: 1 ölü

A
A
A
Kavacık'ta kaza: 1 ölü

TEM Otoyolu Kavacık mevkiinde meydana gelen trafik kazasında 1 kişi öldü, 1'i ağır 2 kişi de yaralandı.

Olay saat 07:30 sıralarında meydana geldi. Edinilen bilgilerde göre olay şöyle gelişti. Giresun Görele'den, İstanbul'a yolcu taşıyan İrfan Demir idaresindeki 34 VY 2914 plakalı otobüsün TEM Otoyolu Kavacık mevkiinde sağ arka lastiği patladı. Otobüs şoförü İrfan Demir, aracı emniyet şeridine çektikten sonra muavin Engin Gülşen (28) ve aynı turizm şirketinde büro görevlisi olarak çalıştığı öğrenilen  yolculardan Ahmet Dede ile birlikte otobüsün patlayan lastiğini değiştirmek için aşağıya indi.

 

Görevlilerin patlayan lastiği değiştirdiği esnada Ankara istimatinden gelen ve aşırı hızlı olduğu iddia edilen bir araç, önce otobüsün arka kısmında çalışan görevlilere çarptı ardıdan ise yol kenarındaki çimenlik alana uçtu. Plakası henüz tespit edilemeyen araç sürücüsü daha sonra aracının hakimiyetini toparlayarak olay yerinden hızla uzaklaştı.

 

Gürültü üzerine araç dışına çıkan yolcular yerde yatmakta olan 3 yaralıya ilk müdahaleyi yapmaya çalıştı. Olay yerine gelen sağlık ekipleri yaralılardan şoför İrfan Demir ile Ahmet Dede'yi Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırırken, muavin Engin Gülşen'in hayatını kaybettiğini tespit etti.

İhbar üzerine olay yerine gelen polis ekipleri, yaptıkları ilk incelemede kazaya sebep olan araca ait olduğu sanılan bir dikiz ayna buldu. Görgü tanıklarının ifadesi doğrultusunda soruşturma başlatan polis, beyaz renkli ve sağ dikiz aynası olmayan aracı aramaya başladı.


Kazaya şahit olan yolcuların yaşadıkları korku gözlerinden okunurken, kazada hayatını yitiren muavin Gülşen'in söz konusu turizm firmasında yaklaşık 3 yıldır çalıştığı ve 6 yaşında bir çocuğa sahip olduğu öğrenildi.


Olayla ilgili başlatılan soruşturma sürüyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Pegasus Hava Yolları, CFM LEAP-1B motor siparişini duyurdu Pegasus Hava Yolları ve CFM International, şirketin gelecekteki Boeing 737-10 model filosunu güçlendirecek 300 adede kadar LEAP-1B motoru için bir anlaşma yaptıklarını duyurdu. Sözleşme ayrıca yedek motorları ve uzun vadeli bir bakım anlaşmasını da içeriyor. Pegasus Hava Yolları ile CFM International, Pegasus’un gelecekteki Boeing 737-10 filosunu güçlendirecek 300 adede kadar LEAP-1B motoru için bir anlaşma imzaladı. Yedek motorlar ve uzun vadeli bakım hizmetlerini de kapsayan anlaşma, daha yüksek yakıt verimliliği ve düşük emisyon hedefleriyle şirketin sürdürülebilir büyüme stratejisini desteklerken, Aralık 2024’te duyurulan Pegasus Hava Yolları’nın bugüne kadarki en büyük uçak siparişi kapsamındaki uçak teslimatlarını da destekleyecek. Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk yaptığı açıklamada, "Operasyonlarımıza başladığımız 1990 yılından bugüne kadar CFM motorları, Pegasus’un yolcularına hizmet veren güvenilir ve daha verimli bir filo oluşturmasında önemli bir rol üstlendi. LEAP motor ailesinin operasyonel performansından son derece memnunuz ve aynı performansla operasyonel istikrarı Boeing 737-10 filomuza da taşımayı hedefliyoruz. LEAP-1B motorunun daha düşük emisyon değerleri ve daha yüksek yakıt verimliliği hem 2030 karbon azaltım hedefimize hem de sektörün 2050 net sıfır emisyon hedefine önemli katkı sağlayacaktır" dedi. CFM International Başkanı ve CEO’su Gaël Méheust, "Bu anlaşma Pegasus Hava Yolları ile uzun yıllara dayanan ve son derece başarılı iş birliğimizin önemli ölçüde genişletilmesini temsil ediyor. Pegasus’un bugüne kadar CFM International’dan beklediği ve güvendiği destek seviyesini sağlamayı sürdürecek olmaktan memnuniyet duyuyoruz. LEAP motorları ile donatılmış 737 MAX 10 uçaklarının, daha uzun menzil, daha düşük emisyon değerleri, üstün yakıt verimliliği ve eşsiz güvenilirlik sağlayarak Pegasus Hava Yolları’nın devam eden büyüme stratejisine önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz" açıklamasını yaptı. Yapılan açıklamaya göre; şirket, LEAP motorunu dünyada kullanan ilk operatör olarak Temmuz 2016’da İstanbul-Antalya hattında ilk ticari uçuşunu gerçekleştirdi. CFM56-3 motorları ile ticari operasyonlarına başlayan hava yolu firması, CFM56-5B ve CFM56-7B motorları ile güçlendirilmiş filoları da bünyesine dahil ederek büyümesini sürdürdü. Şirket, bugün hem LEAP-1A hem de LEAP-1B motorlarıyla çalışan en yeni nesil uçaklarla büyümeye devam ediyor. Hava yolu şirketinin filosunda bulunan uçakların ortalama yaşının 4.9 olmasının, Türkiye’nin en genç filolarından biri ve dünyanın en genç ikinci filosu olmasını sağladığı belirtildi. CFM LEAP motorları, 4 binden fazla uçağın teslim edilmesi ile ticari havacılık tarihindeki en hızlı devreye alma süreçlerinden birine imza attı. Kompozit fan kanatları ve seramik matris kompozitler gibi ileri üretim teknolojileri sayesinde, önceki nesil CFM56 motorlarına kıyasla yüzde 15 daha yüksek yakıt verimliliği ve aynı oranda daha düşük karbon emisyonu sağlıyor. Gelişmiş durum izleme sistemleri ve açık bir MRO ağıyla desteklenen LEAP motorları, kanıtlanmış kalkış güvenilirliği sunarak dar gövdeli uçaklar için en yüksek operasyonel kullanım oranlarına ulaşıyor.
Aydın Başkan Gençay, tezgahlar konusunda konuştu: "Devir ve kiralama yok" Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, ilçede kurulan pazar yerlerindeki tezgahların kiralanması ve devriyle ilgili tüm insiyatifin belediyede olduğunu bu konuda atılacak adımların kendilerine ait olduğunu söyledi. Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, ilçedeki pazar yerlerindeki tezgahlarla ilgili yaşanan yer sorunuyla ilgili basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Başkan Gençay yaptığı açıklamada, "Pazar yerleriyle ilgili yürüttüğümüz süreçler hakkında, kamuoyunda yapılan bazı açıklamalar üzerine basınımızı, halkımızı ve esnafımızı doğru bilgilendirme ihtiyacı duyduk. Öncelikle şunu net olarak ifade etmek isterim. Belediyemiz ve şahsım tarafından bu konuyla ilgili yapılmış herhangi bir görüşme bulunmamaktadır. Yürüttüğümüz süreçler hakkında da herhangi bir değişiklik yoktur. Burada yaptığımız tüm açıklamalar Didim’deki tüm pazar yerleri için geçerlidir. Didim’de pazar yerlerine ilişkin tüm değerlendirmeler, mevzuata uygun şekilde ve fiilen çalışma esasına dayalı olarak yapılmaktadır. Belediyemizden pazar yeri tahsisi alan bir kişi, kendisine tahsis edilen bu alanı başkasına kiralayamaz, devredemez. Bu konu açık ve nettir. Bu kapsamda, yıllar önce tahsis edilmiş ancak fiilen kullanılmayan veya devredilmiş durumda olan tezgahların tespiti için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. "Pazar yerleri ile ilgili her türlü işlem belediyemize yapılır" Başkan Hatice Gençay "Pazar yerleriyle ilgili her türlü işlem ve başvuru yalnızca belediyemize yapılır, başka bir başvuru noktası bulunmamaktadır. Biz bu konuda özellikle hassasız. Çünkü üreticimizin emeğinin aracıya takılmadan doğrudan pazarda halkımızla buluşmasını istiyoruz.