EKONOMİ - 23 Haziran 2020 Salı 09:42

Kreatif Düşünür Erdoğan Eroğlu: ‘Markanızın imajı vizyonunuzu yukarı taşır’

A
A
A
Kreatif Düşünür Erdoğan Eroğlu: ‘Markanızın imajı vizyonunuzu yukarı taşır’

Marka imajı alanında yaptığı çalışmalarla tanınan Marka Danışmanı Erdoğan Eroğlu, marka imajının nasıl olması gerektiğine dair tüyolar verdi.

Günümüzde marka imajı oldukça önemli bir rol oynamaktadır. İşletmelerin pek çoğu markalaşmak ve marka olmak için çeşitli yatırımlar yapmakta ve sürdürülebilir stratejiler geliştirmektedir. İşte bu noktada Marka Danışmanı Erdoğan Eroğlu, markalaşmanın bel kemiği olan “marka imajı” konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Marka Danışmanı Erdoğan Eroğlu: ‘‘Bir işletme, ürün veya birey marka olmak istiyorsa, önce vizyonunu anlatan bir imaja sahip olmalıdır. Temel değerlerini yansıtan tasarım çizgisine sahip olduğunda, markalaşma sürecinde önemli bir meseleyi çözüme kavuşturmuş olur. Vizyonunuzu yansıtan ve temel değerlerinizi konuşturan bir marka imajına sahip olduğunuzda, vizyonunuzu yukarı taşımış olursunuz. Böylece anlatmak istediklerinizi kabul edilebilir bir biçimde hedef kitlenizin algısında konumlandırabilirsiniz. Unutmayalım ki, algıyı yönlendirmek için ilk etaptaimajın doğru tasarlanması ve markanın görsel açıdan doğru konumlandırılması gerekmektedir. Böylece hedef kitleyi oluşturduğumuz atmosfere dahil eder ve marka imajımızın konuşulmasını sağlarız. Markanızın imajı, markalaşma sürecinde ve marka kişiliğinin yansımasında kritik bir rol üstlenir.

Marka imajının konuşturulması sürecinde, marka kültürünü etkileyici kılacak atmosferin oluşturulması da önemli bir rol oynar. İmajın tasarlanması sürecinde marka davranışı ve karakteri de titizlikle değerlendirilmelidir. Çünkü marka karakteri ile işletmeye bir davranış kazandırmış oluyoruz ve bu davranışı markanın görünüşüyle dışa vuruyoruz. Özetlemek gerekirse; imaj, insanların zihninde kalıcıdır. Çünkü marka imajı, vizyonun ruhudur.’’ şeklinde yorumluyor.

Erdoğan Eroğlu kimdir?

1993 yılında İstanbul’da doğmuştur. Beykent Üniversitesi’nde İnsan Kaynakları bölümünü bitirmiş ve yine Beykent Üniversitesi’nde İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde İngilizce İşletme lisans programını tamamlamıştır.

İnsan Algı Sanatı, Bilinçaltı Aktivite ve Felsefe üzerine pek çok yazıları bulunan Eroğlu, 2017 yılında yazmaya başladığı ve 2020 yılının sonbaharında piyasaya çıkması beklenen “temel olan SEVGİ” adlı kitabının yazımına devam etmektedir.

2010 yılından beri dijital pazarlama, markalaşma ve imaj tasarımı alanında çalışmalar yapan Erdoğan Eroğlu, 2012 yılında Türkiye Yeşilay Cemiyetinin marka imajını oluşturmuştur. Girişimci yanıyla pek çok proje de aktif rol oynamış ve ödüller almış, Sabancı Üniversitesi’nin, IMIS My Way ve Passion konulu etkinliklerin marka imajı çalışmalarını yapmış ve 2015 – 2017 yıllarında üstün performansından dolayı üst üste ödül almıştır.Ortadoğu, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de pek çok işletmenin marka imajı süreçlerini yönetmektedir. Yaptığı çalışmalar neticesinde Kreatif Düşünür olarak tanınmaktadır.Erdoğan Eroğlu’nun bir diğer niteliği de seslendirme sanatçısı olmasıdır. Eroğlu pek çok reklam filmi ve film fragmanı seslendirmiştir.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Pedallar, organ bağışı için çevrildi Aydınlı bisikletçiler, organ bağışına dikkat çekmek ve farkındalık oluşturmak için pedal çevirdi. Organ Bağışı Haftası dolayısıyla Aydın İl Sağlık Müdürlüğü ve Aydın Bisikletliler Derneği işbirliği ile bisiklet turu düzenlendi. Organ bağışının önemine dikkat çekerek farkındalık oluşturulması amaçlanan etkinlikte aynı zamanda sağlıklı yaşam ve hareketli hayatın önemi de vurgulandı. Sabah saatlerinde Atatürk Kent Meydanı’nda toplanan bisikletçiler, Efeler’de şehir turu yaptı. Konu ile ilgili Aydın İl Sağlık Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada "Toplumda organ bağışı konusunda farkındalığın artırılmasına yönelik olarak, her yıl ülkemizde 3-9 Kasım Organ Bağışı Haftasında çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. Bu kapsamda Bisikletliler Derneği Aydın Şubesi üyeleri ve Müdürlüğümüz çalışanlarının katılımı ile saat 10.00’da Atatürk Kent Meydanı’ndan başlatılarak Adnan Menderes Bulvarı güzergahında ilerleyerek Malazgirt Meydanında sonlandırılan bisikletli şehir turu düzenlenmiş ve vatandaşları bilgilendirmek ayrıca bağış yapmak isteyenlere organ bağışı formu düzenlemek üzere organ bağışı standı kurulmuştur. Kurulan standa vatandaşlarımız yoğun ilgi göstermiş olup, ilimizde bu etkinlikler Organ Bağışı Haftası ile sınırlı kalınmayıp yıl boyunca İl Sağlık Müdürlüğümüz, Kamu Hastanelerimiz, İlçe Sağlık Müdürlüklerimiz, Toplum Sağlığı Merkezlerimiz ve Aile Sağlığı Merkezlerimiz tarafından sürdürülmektedir. Organ bağışı konusuna toplum olarak hassasiyet göstermeli, organ nakli gerektiren hastalıkların her an bizim ve sevdiklerimizin başına gelebileceğini unutmamalıyız. Yaşarken de yaşamdan sonra da başkalarına yardım etmek bizim elimizde. Bu konuda duyarlı davranmak hepimizin toplumsal sorumluluğudur. Unutmayalım ki destek olmak da yaşamak kadar güzel bir duygudur" ifadeleri yer aldı. Etkinlik sonunda İl Sağlık Müdürü Dr. Eser Şenkul, Sağlık Hizmetleri Başkanı ve Sağlık Hizmetleri Başkan Yardımcısı ile birlikte Atatürk Kent Meydanında kurulan stant alanını ziyaret ederek bilgiler aldı. Ziyarette, görevli sağlık personeli ile sohbet eden Müdür Şenkul, çalışmalarından dolayı teşekkür ederek kolaylıklar diledi. Şenkul, ayrıca organ bağışının önemine dikkat çekmek amacıyla gerçekleştirilen bisiklet turu etkinliğine destek olmak üzere bisikletleri ile gelen Bisikletliler Derneği Aydın Şubesi başkanına, dernek üyelerine ve tüm katılımcılara teşekkür etti.
İzmir Türk ihracatçıları Çin seferine çıkıyor Türk ihracatçıları Çin’in 2,6 trilyon dolarlık ithalatından daha fazla pay almak, Çin ile Türkiye arasında 41,6 milyar dolara ulaşan dış ticaret açığını azaltmak için Çin seferine çıkıyor. Dünya’nın en büyük ithalat fuarı ve Çin’in en prestijli fuarı olan “CIIE - Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2024” Türkiye Milli Katılım organizasyonuna Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin Türkiye Milli Katılım organizasyonuyla 13’ü gıda sektöründen 15 firma katılıyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, 2024 yılında 13 uluslararası fuara milli katılım organizasyonu yaptıklarını, CIIE - Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın 2024 yılının son organizasyonu olacağını dile getirdi. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Çin Devlet Başkanı Şi Cinping tarafından bizzat planlanan, önerilen ve teşvik edilen önemli bir etkinlik olduğu bilgisini veren Eskinazi, “Çin’in yıllık ihracatı 3,38 trilyon dolara ulaşsa da, yıllık ithalatı da 2,56 trilyon dolar seviyesinde. Çin başka bir ifadeyle devasa ithalat yapıyor. Türk ihracatçıları için Çin ithalat yapmak için uzak değilse, ihracat yapmak içinde uzak bir ülke değil. Çin’e karşı verdiğimiz 41,6 milyar dolarlık dış ticaret açığını kapatmak için çalışıyoruz ve Çin İthalat Fuarı’nı dış ticaret açığımızın kapanması için önemli bir fırsat olarak görüyoruz. Çin ile karşılıklı siyasi ve ekonomik ilişkileri geliştirmek Hükümetimizin de öncelikleri arasında. Maliye ve Hazine Bakanımız Mehmet Şimşek 6-8 Kasım 2024 tarihlerinde Çin’i ziyaret edecek. Bu siyasi ilişkilerdeki olumlu ortamı ihracat rakamlarımıza yansıtmak istiyoruz” diye konuştu. Ertan: “Çin-Avrasya Expo Fuarı’na da Milli Katılım Organize etmek istiyoruz” Ege İhracatçı Birlikleri’nin Çin pazarına yönelik yaptığı çalışmaların 2018 yılı sonrasında hız kazandığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı Yalçın Ertan, Çin’i gerek yüzölçümünün büyüklüğü ve 1,5 milyarlık nüfusundan dolayı bir ülke değil bir kıta gibi değerlendirmek gerektiğinin altını çizdi. Ticaret Bakanlığı’nın görevlendirmesiyle 26-30 Haziran 2024 tarihlerinde Urumçi’de Çin Ticaret Bakanlığı, Çin Dışişleri Bakanlığı, Çin Uluslararası Ticareti Geliştirme Konseyi (CCPIT) ve Sincan Uygur Özerk Bölgesi Hükümeti tarafından ortaklaşa düzenlenen “8. Çin-Avrasya Expo" Fuarı’na katıldıklarını hatırlatan Ertan, “İpek Yolu’nun yeni fırsatlarını sunan ve Avrasya’nın yeni dinamiklerini harekete geçirecek fuara 2025 yılında Türkiye Milli Katılım Organizasyonuyla daha güçlü katılmak istiyoruz. Sincan Uygur Özerk Bölgesi, Kuşak ve Yol İnisiyatifi kapsamında çok önemli bir rol oynuyor. Çin’i Orta Asya ve Avrupa’ya bağlayan stratejik bir konumda yer alıyor. Bölgede demiryolları, karayolları ve havalimanları gibi önemli altyapı projeleri gerçekleştirilmiş ve halen gerçekleştirilmeye devam ediliyor. Özellikle Çin-Avrupa demiryolu hatları, Sincan üzerinden geçmekte. Urumçi, Çin-Orta Asya-Azerbaycan-Türkiye’den geçen orta koridor hattı boyunca ve Çin-Avrupa ticaretinde önemli bir lojistik merkezi konumunda. Bölge, Orta Asya’dan Çin’e uzanan petrol ve doğalgaz boru hatlarının geçiş noktası. Kuşak ve Yol İnisiyatifi projeleri sayesinde bölgede üç tane serbest bölge kurulmuş, ekonomik aktivite artmış, istihdam olanakları genişlemiş bulunmakta. Bu gelişmelerin heyecanını her kesimde gözlemlemek mümkün. Biz Türk ihracatçıların ve yatırımcıların bu bölgeye şimdiden ilgi göstermemiz gerektiğini düşünüyorum. Zira önümüzdeki 10 yıl o bölgede hızlı bir gelişim süreci yaşanacaktır. Dünyada denize en uzak şehir olan Urumçi; denizden uzaklığına rağmen, İpek Yolu üzerindeki konumu nedeniyle tarihte ve günümüzde önemli bir ticaret merkezi. Çin hükümeti bölgenin gelişimine özel önem vermekte ve Çin’in batıya açılan kapısı olarak görülmekte” şeklinde konuştu. Işık: “Çin, gıda ihracatına büyük fırsatlar sunuyor” Ticaret Bakanlığı’nın Uzak Ülkeler Stratejisi kapsamında Çin’e yönelik pazarlama faaliyetlerine yoğunlaşmak istediklerini dillendiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Çin’in gıda ihracatçıları için büyük fırsatlar sunduğunu kaydetti. CIIE - Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na 2024 yılında Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’yla katılan 15 firmanın 13 tanesinin gıda sektöründen olduğu bilgisini veren Işık, “2024 yılının ocak - eylül döneminde Çin’e yaptığımız gıda ürünleri ihracatı 163 milyon dolardan 171 milyon dolara çıktı. Kuru meyve, zeytinyağı, şarap, hububat bakliyat yağlı tohumlar, su ürünleri, fındık meyve sebze mamulleri, sert çekirdekli meyvelerde Çin’de pazarda var olabileceğiz. Tarım ve Orman Bakanlığımızın Bitki Sağlığı Sertifikası anlaşmaları için sürdürdüğü görüşmeler olumlu sonuçlandığı takdirde orta vadede Çin’e gıda ihracatımız 1 milyar dolara ulaşabilir” ifadelerini kullandı. Alimoğlu; “Çin’e ihracatın yüzde 55’ini madencilik sektörümüz yapıyor” Türkiye’nin Çin’e yaptığı ihracatın yüzde 55’inin madencilik sektörünce yapıldığını söyleyen Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, 2024 yılının dokuz aylık diliminde Çin’e yaptıkları ihracatın yüzde 10,4’lük artışla 1 milyar 141 milyon dolardan 1 milyar 259 milyon dolara yükseldiğini paylaştı. Çin’de 12 yıldır Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’na Milli Katılım Organizasyonu yaptıklarını hatırlatan Alimoğlu, “Ekonomistler, Çin ekonomisinin eski büyüme rakamlarını yakalayamasa da büyümesini sürdüreceğini öngörüyor. Türk ihracatçılarımızı Çin pazarına odaklanmaya davet ediyoruz. Çin büyük bir ithalatçı ülke. Bu pazarda başarılı olunabileceğini Madencilik sektörü olarak ortaya koyduk” dedi. 2023 yılında, toplam 360.000 m2’lik sergi alanında gerçekleşen ve 128 ülkeden 3.400 firma ve 394.000’den fazla profesyonel ziyaretçinin katıldığı, 154 ülkeden katılımcı ve 72 ülke pavilyonunun yer aldığı CIIE Fuarında (www.ciie.org) “Hizmetler, Otomobil, Akıllı Endüstri ve Bilgi Teknolojileri, Tüketici Ürünleri, Medikal Ekipmanlar ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarımsal Ürünler adı altında “Business Exhibition” holleri bulunuyor. Çin Uluslararası İthalat Fuarı için Çin’e gidecek olan Ege İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanları fuar boyunca yoğun temaslarda bulunacaklar. 6 Kasım 2024 tarihinde Nanjing Belediyesi yetkilileriyle Türkiye standında bir araya gelecek olan EİB Başkanları, 7 Kasım 2024 tarihinde Çin Gümrük Müşavirleri Derneği’nin “Yüksek Kaliteli Tarım ürünlerinin ticaretinin kolaylaştırılması” konulu panelinde yer alacaklar. 8 Kasım 2024 tarihinde öğleden önce Şanghay CCPIT ile görüşecek olan EİB Başkanları, aynı gün öğleden sonra Türkiye’nin Şanghay Ticaret Müşavirliğimizin ofisinde Çin’li ithalatçı/distribütörlerin katılımıyla bir tadım etkinliği gerçekleştirecekler. 9 Kasım 2024 tarihinde Suzhou’da bulunan “Bir Kuşak Bir Yol Ticaret Merkezi” ziyareti yapacak olan EİB Başkanları, 10 Kasım 2024 tarihinde Şanghay Konsolosluğumuzun 10 Kasım Atatürk’ü Anma programına katılacaklar.