GÜNDEM - 24 Aralık 2024 Salı 20:01 | Son Güncelleme : 24 Aralık 2024 Salı 23:59

Bakan Işıkhan açıkladı! 2025 yılı Asgari ücret belli oldu

A
A
A

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, “1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak asgari net ücreti 22 bin 104 lira olarak belirlemiş bulunuyoruz” dedi.

Doğrudan 7 milyon çalışanı, dolaylı olarak toplumun tamamını ilgilendiren yeni asgari ücretin belirlenmesine yönelik süreci sona erdi. İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 2025’te geçerli olacak asgari ücreti belirleme çalışmaları kapsamında ilk toplantısını 10 Aralık, ikinci toplantısını 16 Aralık’ta üçüncü toplantısı ise 19 Aralık’ta gerçekleştirmişti.

Komisyonun dördüncü toplantısı, saat 20.30’da Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın başkanlığında başladı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ev sahipliği yaptığı toplantıda 2025 için geçerli olacak asgari ücreti Bakan Işıkhan açıkladı.

Komisyonda konuşan Bakan Işıkhan, işçi, işveren ve memur emekli ayrımı yapmadan toplumun tüm kesimlerinin özellikle sabit gelirli vatandaşların alım gücünü korumanın ve arttırmanın en önemli hedefleri olduğunu aktardı. Işıkhan, “Çalışanlarımıza karşı adil olmak yalnızca bir zorunluluk değil, aynı zamanda ekonomik bir başarı ve istikrar için de bir gerekliliktir. Bu anlayışla çalışma hayatında hakkaniyeti, sosyal adaleti ve emeğe saygıyı ön planda tutarak hem çalışma barışını hem toplumsal refahı hem de ülkemizin kalkınmasını sağlayabiliriz” açıklamasında bulundu.

“İşçi ve işveren temsilcilerimizin önerileri değerlendirerek en dengeli seviye belirlenmeye çalışılmıştır”

Işıkhan, çalışmaların tüm komisyon üyeleriyle birlikte yapıcı bir anlayışla yürütüldüğünü belirterek, “Çalışanlarımızın refahını arttıran, işverenlerimizin rekabet gücünü koruyan ve ülkemizin ekonomik istikrarını ve sosyal kalkınmasını güçlendiren bu süreci hep birlikte başarıyla yönettiğimizi düşünüyorum. İşçi ve işveren temsilcilerimizin önerilerinin yanı sıra, makroekonomik ve konjonktürel dinamiklerini de değerlendirerek en dengeli seviye belirlenmeye çalışılmıştır. Bu süreçte emeği geçen tüm komisyon üyelerine, işçi ve işveren temsilcilerimize tekrar teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

“1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak asgari net ücreti 22 bin 104 lira olarak belirlemiş bulunuyoruz”

Komisyon toplantıları neticesinde işçi ve işveren temsilcilerinin bildirdiği görüşler doğrultusunda belirlenen miktarın başta asgari ücrete tabi olan çalışanların ve aileleri olmak üzere tüm vatandaşlara hayırlı olmasını dileyen Bakan Işıkhan, “2025 yılı için geçerli olacak asgari ücreti sizlerle paylaşmak istiyorum. Bildiğiniz gibi 2024 yılında asgari ücret, devletimiz tarafından verilen 700 lira asgari ücret desteğiyle birlikte 17 bin 2 lira olmuştu. Şimdi de 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak asgari net ücreti 22 bin 104 lira olarak belirlemiş bulunuyoruz.

“İşveren desteği 700 liradan bin liraya çıktı”

İşveren desteğine ilişkin rakamın da güncellediğini söyleyen Işıkhan, “Her bir asgari ücretli için devlet olarak verdiğimiz asgari ücret desteğini de 700 liradan bin liraya çıkardık. Ülkemize ve aziz milletimize hayırlı ve uğurlu olsun. Bu rakamlarla net asgari ücreti önceki yıla göre yüzde 30 oranında artış yapmış. Ayrıca 2002 yılından bu yana da asgari ücreti reel olarak 4 katına yakın seviyeye çıkarmış bulunuyoruz. Devletimiz tüm kurum ve kuruluşlarıyla işçinin, işverenin ve tüm vatandaşlarının yanında olmaya devam edecektir” diye konuştu.

TÜRK-İŞ toplantıya katılmadı

Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nda işçi tarafını temsilen yer alan TÜRK-İŞ ise Bakanlıkta gerçekleşen olan son toplantıya katılmama kararı aldı. TÜRK-İŞ'ten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"TÜRK-İŞ Başkanlar Kurulunun 19 Aralık 2024 günü 'asgari ücret' gündemiyle yapılan olağanüstü toplantısında gelişmeler değerlendirilmiştir. Yapılan toplantıya, Komisyonda görev yapan işçi temsilcileri de katılım sağlamış ve asgari ücretin 29 bin 583 lira olması gerektiğini ifade etmişlerdir. TÜRK-İŞ Başkanlar Kurulu hazırlanan teklifi makul ve dengeli bulmuş, bunun altında yapılacak bir teklif durumunda 'masada yer alınmaması' kararını almıştır. TÜRK-İŞ'in teklifine karşılık bugüne kadar ne hükümetten ne de işverenden herhangi bir teklif gelmemiştir. Asgari Ücret Tespit Komisyonu 24 Aralık günü akşamı 'karar için' toplantıya çağrılmıştır. TÜRK-İŞ Yönetim Kurulu, asgari ücret teklifi konusunda bir bilgilendirme yapılmadan düzenlenen toplantıya katılmama kararı almıştır.”

Kemal Diri - Muhammed Musab Gümüşer

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Erzurum Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu; "Erzurum’un ben de ayrı bir yeri vardır" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti Erzurum İl Başkanlığı’nı ziyaretinde Erzurum-Rize karayolu üzerinde yapımı devam eden Kırık ve Dallıkavak tünelleri, Erzurum-Bayburt karayolu üzerinde yapımı devam eden Kop tüneli inşaatları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Beraberinde Erzurum milletvekilleri Selami Altınok, Mehmet Emin Öz, Abdurrahim Fırat, Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen ile AK Parti İl Başkanlığında vatandaşlarla bir araya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Erzurum’da yapımına devam edilen ulaşım yatırımlarıyla ilgili bilgi verdi. "Erzurum’un ben de ayrı bir yeri vardır" AK Parti İl Başkanı İbrahim Küçükoğlu’nun konuşmasının ardından partililere hitap eden Bakan Uraloğlu, kendisinin de Erzurum’da 5.5 yıl görev yaptığını hatırlatarak, "Suyunu içtik ekmeğini yedik. Ve hizmet etmeye de gayret ettik çok şükür. Onun için Erzurum’un ben de ayrı bir yeri vardır. Seksen bir ilimiz elbette kıymetli ama burada çalışmış olmak, buradaki insanlarla hemhal olmuş olma, onlarla beraber sohbet etmiş olmak benim hayatımda önemli bir parçadır" dedi. 70 bin nüfuslu bir şehre kadar su var tünelde Erzurum programı kapsamında Kırık ve Dallıkavak Tüneli inşaatlarında incelemelerde bulunduğunu anlatan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Kırık Tüneli değerli kardeşlerim 7 bin yüz metre uzunluğundadır. Aşağı yukarı altı bin beş yüz metrelerini bitirdik. Geri kalan altı yüz, altı yüz elli metre, bir altı yüz seksen metre o kadar bir kalan işimiz var orada. Çok çok zor bir tüneli yaptığımızı bilmenizi isterim. Hani niye geciktik? Gerçekten Türkiye’nin en zor tüneli. Bakın oradaki çıkan su 70 bin nüfuslu bir şehre kadar su var tünelde maalesef. Bunu sürekli çekiyoruz. Ve ona rağmen çalışmaya gayret ediyoruz. İnşallah 2027 yılında biz burayı açalım istiyoruz. Arkadaşlarımızla, bütün heyetimizle valimizle bizle beraberdi. Bu çalışmayı yerinde gördük. Sonra geldik Kavak tüneli. 3 bin 500 beş metre uzunluğunda. Dallıkavak geçişini bypass edecek. Orayı aşağı yukarı bitirdik. Kış şartları ve tüneldeki ufak tefek bazı problemlerden önümüzdeki yılın ilk yarısına kaldı. Orayı bitirip açacağız inşallah. Bir problem gözükmüyor. Tabii diğer tarafında Ovit var biliyorsunuz. Biz bu güzergahı tam bitirdiğimizde değerli kardeşlerim inşallah 2027 yılında biz bunu bitirmiş oluruz. Buradan çıktığınızda 196 kilometreyle siz Karadeniz’e ulaşmış olacaksınız. Yani iki saat bile sürmeden bir, bir buçuk saatlerde oraya yaklaşık ulaşmış olacaksınız. Dolayısıyla bu hem Erzurum’un için kıymetli hem Rize’miz için hem de Karadeniz için kıymetli. Bir başka projemiz bizim meşhur Kop tünelimiz. Tabii çok eskisini de biz biliyoruz. Kar mücadelesinin ne kadar yoğun olduğunu biliyoruz. 6 bin 900 metre uzunluğunda, bakın bir insan normal yürüse Bir buçuk saatte yürüyebileceği bir mesafeyi konuşuyoruz. Şimdi içine bitti mi? Geçince birkaç dakikada geçince böyle büyüklüğünü bazen anlamlandıramayabiliyoruz. Orada da değerli kardeşlerim önümüzdeki senenin sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. Belki biraz sarkarsa da onu da inşallah 2027 ‘de bitireceğiz. Orada çalışmalar devam ediyoruz. Devamını bitirmiş durumdayız, orayı da bitirdiğimiz zaman Trabzon ve Erzurum gibi iki tane büyükşehrimizi birbirine bağlamış olacağız. Burası aynı zamanda da tarihi İpek Yolu güzergahımızdır. Tabii bunlar ta sadece Erzurum’a sadece Rize’ye sadece Bayburt’a Gümüşhane’ye Trabzon’a hizmet eden projeler değildir. Bunu bilmenizi isterim. Bakın özellikle Erzurum Kars’tan başlayıp doğuya kadar devam edip batıya kadar devam eden bir taraftan da Karadeniz’e devam eden tarihi İpek Yolu’nun merkezinde olan ilimizdir" şeklinde konuştu. Hızlı tren projesinden vazgeçmiş değiliz Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, mevcut demir yolunun rehabilitasyonunu devam ettirdiklerini anlatarak, "Ve yine yüksek hızlı tren projesini de önümüzdeki sene proje olarak bitireceğimizi ve onu da planlayıp yapacağımızı söyleyeyim. Bazen şunu duyuyoruz değerli kardeşlerim. Değerli kardeşlerim bundan asla vazgeçmiş değiliz. Ama öncelikle mevcut yolu hızlıca iyileştirmemiz lazım, demir yolunu. Onu da yapmış olacağız. Biz aynı zamanda bakın Kars’tan, Gürcistan’a BTK’yla bağlamıştık, çift katlı yapacağız. Bir taraftan da Kars’tan Iğdır üzeri bağlayacağız. Onun bir ucu yine Erzurum olmuş olacak. Yine kalkınma yolu koridoru dediğimiz, bakın Irak’tan gelecek olan koridoru da kara yollarıyla esasında Erzurum’a bağlamış durumdayız. Demiryollarıyla da güney taraftan inşallah bağlamış olacağız. Ya dolayısıyla bahsettiğimiz bizim Sadece bir ilin sadece bir bölgenin değil, hatta sadece Türkiye’nin projeleri değildir bunlar. Bunlar global projelerdir. Bir başka Erzurum’un gündeminde olan konuyu biliyorum değerli kardeşlerim. Erzurum’un bir hafif raylı sistem ya da buradaki tramvay hattı diye konuşulan, şimdi bakın değerli kardeşlerim, belediye olsun, bakanlıklar olsun, diğer bütün kurumlar olsun ağırlıklı olarak sizin verdiğiniz vergilerle biz görev yapıyoruz. Siz vergi veriyorsunuz, ondan sonra bize de talimat veriyorsunuz Görev veriyorsunuz, seçiyorsunuz, biz de size hizmet ediyoruz. Sizin o vergilerinizi de doğru kullanmamız lazımmış. Biz projemizi bitirdik. Erzurum’da. Tramvay yaptı projemiz, hafif raylı sistem projemiz bitti değerli kardeşlerim. Şimdi Burada şunu beraberce gözden kaçırmamamız lazım. Bu raylı sistem işletilmesi gerçekten çok ciddi bir yükümlülüktür. Yapımını bir tarafa koyuyorum. Onu yaparsınız. Bir şekliyle de onu ödersiniz, öderiz. Üstleniriz Bir sıkıntı yok. Ama bunun işletilmesi noktasında gerçekten şehir nüfusunun kütlesinin doğru tartılması lazım. Şu anda bir buçuk iki milyonluk şehirlerimiz bunu işletmekte zorlandıklarını size çok net bir şekilde söyleyebilirim. Bugün detaylı konuştum. Değerli Bakanımız Milletvekillerimiz, büyükşehir belediye başkanımız, il başkanımız detaylı konuştuk. Bunun takipçisi olacağız ama müsaadenizle doğru zamanlama diliminde bunu yapmamız lazım. Yoksa biz bunu yaptık da, işletemiyoruz. O zaman mahcup oluruz size karşı. Gündemimizden kalkmamıştır. Bunun da takipçisi olacağız" dedi. Erzurum’da haftalık 178 uçuş var Bakan Uraloğlu, Erzurum hava limanında da bakım ve tamiratlar yapıldığını söyleyerek, "Tabii havalimanı biz geldik havalimanına indik. Orada belli tamiratlarımız var. Şöyle notlarıma baktım. Haftada yüz yetmiş sekiz uçuş var. Yani demek ki günde yirminin üzerinde uçuş var. Bu gerçekten iyi bir rakam. Erzurum daha fazlasına layık mı? Kesinlikle layık. Ondan da asla biz taviz vermiyoruz. Sisli havalarda, Erzurum’a inemeyen uçaklar oluyordu. Kurduğumuz sistemle bunu çözdük. 200 metreye kadar biraz detay ama bilmenizde fayda var. İki yüz metre yaklaştıktan sonra pilotun görmesi lazım. Pilot eğer görmese iki yüz metre kalınca inmesi mümkün değildir. Riske atarız. Kimi? Oradaki kardeşlerimizin. Ama iki yüz metre dediğim gibi Türkiye’nin en uç sistemidir. Dolayısıyla bunu da kurduk. Bundan sonra çok çok istisnai durumlar haricinde sisten Erzurum’a inildi. Lafını biz artık kaldırmış oluyoruz. Bazı pilotlarının bir sertifikasyon ve havaalanını süreci var. Yine gelmeden önce konuştuk. Önümüzdeki günlerde onu bitirmiş olacağız. Bir problem yok. Ve bundan sonra inşallah rahatlamış olacağız. Ve Erzurum’un ihtiyacını biz bu şekilde beraberinde kullanmış olacağız. Şimdi bakın bütçe konuşmalarında on sekizi veya yirmisindeydi. Orada da gündem oldu. Dediler ki uçak biletleri çok pahalı. Şimdi benim çıkardığım nokta Erzurum’da. Ondan da bahsedeceğim size, şöyle değerli kardeşlerim. Bizim uçak biletleriyle ilgili bakanlık olarak bir yetkimiz yok. Yani şunu uçacaksın, buna uçacaksın, bunlar pahalıya uçamazsın diye resmi bir yetkimiz yok. Ancak biz buna rağmen şunu yaptık. Çağırdık hava yolu operatörlerinin işletmeci arkadaşlar bakın şimdi dış hatlarda para kazanıyorsunuz biliyoruz. İç hatlarda maliyetlerinizi çıkarın bize, maliyetlerinizi bakın maliyetlerimizi çıkarın. Çıkarttık onları. Onun üzerinden biz gerçekten üzerine neredeyse kar koymaksızın dedik Siz uçağın yüzde yetmişini, yüzde yetmişini yani nedir o? İki yüz kapasiteli bir uçağın yüz kırk biletini sizin satabileceğiniz rakam yanlış hatırlamıyorsam üç bin üç yüz lira civarındadır. Yılbaşında bir güncelleme yapacağız. Bunun üzerinde satamazsınız yüzde yetmişiyle, yüzde yüzü arası yani yüzde otuzu bu da yaklaşık altmış kişidir. Bunu da beş bin üç yüz lira civarında bir rakam olacak. Bundan yukarıya satamazsınız dedi. Dolayısıyla bunun üzerinde asla biz bilet sattırmıyoruz. Çok net olarak biriniz uçmuşsanız bu hariçtir. Eğer aktarma yapmışsanız bu hariçtir. Şimdi bakın değerli kardeşlerim siz eğer bir ay sonraya bilet alacaksanız bin liraya bilet bulursunuz. Altı yüz liraya da bilet bulabilirsiniz. Ama bu akşam alacaksanız, yarın sabah arkadaşlar artık o yüzde yetmişin üzerindeki bölümden siz bile kalıyorsunuz. O biraz yüksek oluyor. Dolayısıyla e acil durumlar alacağız. E ne yapalım? Ona katlanacağız ama vaktimiz varsa doğru zamanda alacağız. Bakın ben size şimdi çıkarayım. Değerli kardeşlerim Erzurum’dan, Erzurum’dan bu yılın başından itibaren uçulan biletlerin ortalama rakamlarını söylüyorum. Bakın ortalama. Yükseği, aşağısı Erzurum’dan İstanbul’un ortalaması iki bin altı yüz elli bakın iki bin altı yüz elli lira. Ortalama. Bunun içinde beş bin lira da var. Bunun için de bin lira da var. Yine İstanbul’dan Sabiha Gökçen iki bin dört yüz lira. Bütün bu yılın ortalaması mesela haftaya cuma günü bin üç Erzurum Sabiha Gökçen bin iki yüz elli. Bin iki yüz elli lira. Bak bakalım çıkardı. Haftaya Cumaya giderseniz bin iki yüz elli lira. Yine Erzurum’dan Ankara’nın bir gün sonra bin elli lira. Bir gün sonra bin elli lira. Elbette yazın birazcık daha pahalı olabilir. Bu da normaldir. Ama ortalaması da değerli kardeşlerim. İki bin üç yüz lira. Bugün Erzurum’dan Ankara’ya ve İstanbul’a otobüs kaç lira? Gerçekten onun için burada hiç kimsenin sizi yanlış yönlendirmesine prim vermeyin değerli kardeşlerim. Halep oradaysa arşın burada. Dolayısıyla biz bunu takip ediyoruz. Yeni terminal binasını diğer bir noktasında onu arkadaşlarımızla değerlendireceğiz" dedi.
Düzce 8 yaşındaki tulumcu kendine hayran bıraktı Düzce’de tulum sevgisinin peşinden koşan 8 yaşındaki Ahmet Semih Toraman, çaldığı melodilerle kendine hayran bırakıyor. Küçük yaşlardan itibaren tulum sesini çok seven Ahmet Semih’in bu enstrümana ilgisi her geçen gün daha da arttı. Geçtiğimiz yıl oğlunun ısrarlarına dayanamayan baba Nedim Toraman, tulum sanatının ilk basamağı olan sipsiyi alarak oğluna hediye etti. Normalinden kısa sürede sipsiyle melodi çıkarmaya başladığı fark edilen Ahmet Semih’e babasının arkadaşı tarafından tulum hediye edildi. Kendi imkanlarıyla öğrendiği tulumla, Artvin ve Rize yöresine ait müzikleri çalmaya başladı. Geçtiğimiz yıl tulum çalmaya başladığını belirten Ahmet Semih Toraman, babası sayesinde tuluma alıştığını belirterek gelecekte iyi bir tulum sanatçısı olmak istediğini söyledi. Baba Nedim Toraman ise oğlunun tuluma ilgisini fark ettikten sonra bu konuya eğildiklerini belirterek, "Önce bir sipsiyle başladı, biraz zorlandı. Gökhan Alptekin diye bir arkadaşım var tulumcu, o bir tulum hediye etti. İlk zamanlar çok zorlandı, yaklaşık 3 aydır iyi seviyede tulum çalıyor. Düzce’de Gökhan ağabeyini ve Muhammet Bekar ağabeyini çok seviyor, onları takip ediyor" şeklinde konuştu. Semih’in her yerde tulum çaldığını belirten baba Toraman, "Evde çaldırmıyoruz, komşular çok rahatsız oluyor. Arabaya bindiriyorum Konuralp’in sokaklarında çalıyor, tarlada, bağda, bahçede, her yerde çalıyor. Annesiyle kız kardeşi çok bunaldılar ama sabah akşam tulum çalıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.
Bilecik Cumhurbaşkanı Erdoğan’a kılıç hediye etti Pazaryeri Belediye Başkanı Zekiye Tekin, Yerel Yönetimlerde Kadın Zirvesi’nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a kılıç hediye ederek, "Kılıcın keskin olsun reisim" dedi. İstanbul’da AK Parti Genel Merkez Kadın Kolları Başkanlığınca düzenlenen ’Kadınla Yükselen Şehirler’ temalı Uluslararası Yerel Yönetimlerde Kadın Zirvesi’nde Pazaryeri Belediye Başkanı Zekiye Tekin, deneyimi ve güçlü mesajlarıyla dikkatleri üzerine çekti. Türkiye’nin dört bir yanından kadın belediye başkanları, yerel yönetim temsilcileri ve uluslararası konukların katıldığı zirvede konuşan Başkan Tekin, kadınların karar mekanizmalarındaki varlığının toplumların gelişmişlik seviyesinin en önemli göstergelerinden biri olduğunu vurguladı. "Kadının eli değen her yer güzelleşir" Pazaryeri’nde hayata geçirdikleri projelerde kadın istihdamına, üretimine ve sosyal yaşama katılımına özel önem verdiklerini ifade eden Başkan Tekin, "Bizler sahada, belediyede, üretimde, her alanda var oldukça şehirler daha güvenli, daha üretken, daha güçlü hale geliyor. Kadının eli değen her yer güzelleşir, değer kazanır" dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan ile görüştü Zirve kapsamında AK Parti Genel Başkanı aynı zamanda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile de bir araya gelen Başkan Tekin, Pazaryeri’nde yürütülen çalışmalar ve ilçeye kazandırılan yeni projeler hakkında bilgi vererek, kılıç hediye etti. Erdoğan’ın yerel yönetimlerde kadınların artan başarısından duyduğu memnuniyeti ifade ettiği görüşme, programın en dikkat çeken anlarından biri oldu. Pazaryeri’nin vitrini zirvede parladı Pazaryeri Belediyesi’nin stant alanı ise üretim, kültür ve yerel değerleriyle katılımcılardan tam not aldı. Başkan Tekin, ilçenin hem vizyonunu hem de kadın emeğini temsil eden çalışmaları uluslararası katılımcılara tanıtarak Pazaryeri’nin adını güçlü şekilde duyurdu. Kadınların yerel yönetimlerdeki gücünün ve başarısının konuşulduğu zirvede Başkan Zekiye Tekin, hem sözleri hem de temsil ettiği değerlerle dikkatleri üzerine çekerek Pazaryeri’nin gururu oldu.