EKONOMİ - 28 Şubat 2019 Perşembe 13:33

Seyidoğlu Gıda ev dışı tüketimde 30 milyon TL ciro hedefliyor

A
A
A
Seyidoğlu Gıda ev dışı tüketimde 30 milyon TL ciro hedefliyor

Büyüklüğü 50 milyar dolara ulaşan ev dışı tüketim pazarı bu alandaki yatırımları da cazip hale getiriyor.

Turizm sektöründeki olumlu gelişmelerin gıda sektörünü de olumlu etkilediğini belirten Seyidoğlu Gıda Genel Müdürü Mehmet Göksu, "Turizm tesislerinin talebiyle birlikte günde 1 milyon paket piknik adı verilen 20-30 gramlık kahvaltılık ürün üretmeye başladık. Aynı zamanda yeme alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte kahvaltı evden ofise taşındı. 2018 yılında 300 milyon paket ev dışı tüketim ürünü üretmeye başladık. Yeni fabrikamızın devreye girmesiyle birlikte bu rakamı yıllık 500 milyon adete çıkaracağız. Sadece cezaevlerine ayda 10 milyon tek öğünlük helva ve reçel gönderiyoruz" diye konuştu.

Helva reçel üreticisi Seyidoğlu Gıda, ev dışı tüketim pazarında liderliği hedefliyor. Yeni yatırımlarıyla birlikte yıllık 300 milyon paket piknik adı verilen 20-30 gramlık ürünler üreten firma, son 1 yılda 5 milyon TL makine parkuru ve 10 milyon TL de ek üretim tesisi yatırımı yaptı. Ev dışı tüketim sektöründe 20 farklı ürün çeşidiyle günlük 1 milyon paket ambalajlı gıda üretimine ulaşan Seyidoğlu, 2019 yılında turizm sektöründeki büyüme ile sayıyı artırmayı ve pazar liderliğine ulaşmayı hedefliyor.

Mehmet Göksu: "Hadımköy’deki fabrikamıza 2 yeni paketleme robotu daha kurduk"
Özellikle piknik tipi olarak adlandırılan ürünlerde pazarda öncü olduklarını belirten Seyidoğlu Gıda Genel Müdürü Mehmet Göksu, "Hadımköy’deki fabrikamıza 2 yeni paketleme robotu daha kurduk. Tereyağı, reçel, bal, tahin-pekmez, peynir, helva başta olmak üzere 20 çeşit gıdayı piknik tipi diye tabir edilen paketlerle üretiyoruz. Bu ürünleri Kamu kurumları, hastaneler, oteller, özel sektör yemekhaneleri ve catering şirketleri, cafe ve restoranlara veriyoruz. Farklı markalara fason üretim de yapmaya başladık. Yurtdışından dünyanın önde gelen havayolu şirketleriyle görüşme halindeyiz. 2018 yılında ev dışı tüketim alanında ciromuz 25 milyon TL’ye ulaştı. Hedefimiz 2019 yılındaki yeni yatırımlarla bu rakamı 30 milyon TL’ye taşımak" diye konuştu.

"Türkiye ev dışı tüketimde büyümeye açık"
Türkiye’de son yıllarda değişen yaşam tarzlarının ev dışı tüketim pazarındaki büyümeyi olumlu yönde etkilediğine değinen Göksu, "Artık insanlar pazar günleri haricinde evde kahvaltı yapmıyor. Ev dışı tüketim pazarı her yıl ortalama yüzde 10-15 büyüyor. Dünyada sektörün büyüklüğü 2,67 trilyon dolar, ABD’de 2,1 trilyon dolar, Avrupa pazarı ise 1,6 trilyon euro. Türkiye’de ise pazarın 2019 yılında 55 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz" değerlendirmesini yaptı.

Seyidoğlu Gıda olarak kahvaltı sofralarının vazgeçilmez markalarından biri olduklarını ifade eden Genel Müdür Göksu, helva ve reçel üretimi ile başladıkları iş hayatında bugün 400’den fazla ürün çeşidine ulaştıkları bilgisini verdi. Yeni Fabrikanın da devreye girmesiyle 16 bin metrekare kapalı alanda 500 çalışanla üretim yaptıklarını ifade eden Göksu, 30 ülkeye de ihracat yaptıklarını söyledi.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Tunceli Hozat Kadın Kooperatifi doğal üretimle hem toprağı hem kadını güçlendiriyor Tunceli’nin Hozat ilçesinde faaliyet gösteren Hozat Kadın Kooperatifi, bölgenin doğal ürünlerini işleyerek üretime kazandırıyor; kadınların ekonomik bağımsızlığına ve yerel kalkınmaya önemli katkı sunuyor. Tunceli’nin Hozat ilçesinde kadın emeğiyle şekillenen örnek bir üretim hikayesi dikkat çekiyor. Yıllardır doğayla iç içe sürdürülen geleneksel üretim anlayışı, Hozat Kadın Kooperatifi çatısı altında daha güçlü ve sürdürülebilir bir yapıya kavuştu. Bölgenin dağlarında ve bahçelerinde yetişen meyveler, kadınların ortak emeğiyle marmelat, reçel, kurutmalık ve sirke gibi doğal ürünlere dönüştürülüyor. Kooperatif, yalnızca doğal üretime katkı sunmakla kalmıyor; aynı zamanda kırsalda kadınların sınırlı olan çalışma ve ekonomik alanlarını genişleterek toplumsal hayatta daha görünür olmalarını sağlıyor. Önceden arkadaşlarıyla kendi aralarında üretim yaptıklarını daha sonra kooperatifleşmeye karar verdiklerini belirten Hozat Kadın Kooperatifi Başkanı Nermin Akbalık, "Kooperatifi kurmadan önce bizim burada zaten üretimimiz vardı, 6 yıl öncesine dayanıyor. Kadınlarla beraber başladık. Daha sonra ‘kooperatifleşelim’ dedik. Burada kapanmak üzere olan bir kadın kooperatifi vardı. Yeni bir kooperatif kuracağımızı onu devralmak istedik. 5-6 arkadaşla beraber ona üye olduk. Ardından devraldık, 2-3 yıldır devam ediyoruz. Burada, bölgede yetişen meyveleri değerlendirmek için işe başladık. Dağda ya da bahçede yetişen meyvelerimizi toplayıp getiriyoruz, ayıklayıp temizliyoruz. Marmelat, reçel, kuru, sirke yapıyoruz. Bu şekilde değerlendiriyoruz. Bostan ekimi olduğunda turşularımızı yapıyoruz. Daha çok doğal şeyler yapmaya çalışıyoruz. Zaten meyvelerimiz de hep doğal, çoğunlukla yabani meyveleri kullanıyoruz. Kadınların bölgede ekonomik bağımsızlık ve çalışma imkanları bakımında kısıtlı alanımız var. O yüzden bizler de burada kendi çabamızla, yapabildiğimiz kadar üretime katkı sağlıyoruz. Tarım, hayvancılık, bağ bahçe olsun genellikle böyle şeylerle uğraşırdık ama bunu biraz daha ilerletelim dedik. Tunceli’de diğer illerimize göre kadına biraz daha fazla önem veriliyor, kadın erkek eşitliği daha çok ön plana çıkıyor. O yüzden biz bu konularda biraz daha aktifiz ve üretimin içerisinde bulunuyoruz" dedi.