GÜNDEM - 06 Aralık 2019 Cuma 10:31

Soğuklar helva satışlarını arttırdı

A
A
A
Soğuklar helva satışlarını arttırdı

Kütahya'da özellikle kış aylarında vücut ısısını koruyarak hem soğuklardan etkilenmeyi önleyen hem de uzun süre tokluk hissi de veren helvaya talep artmaya başladı.

Son günlerde satışların büyük ölçüde attığını söyleyen işletme sahibi Rıza Helvacıoğlu, soğuk havalar ile birlikte insanların üşüdüğünü ve enerji ihtiyacı nedeni ile de tahin helvası satışlarının arttığını söyledi.

Helvacıoğlu, “Havaların soğuması ile birlikte insanlar üşümeye başladılar ve enerji ihtiyaçları oldu ve geleneksel ‘Tahin Helva’ satışlarımız büyük ölçüde arttı. Müşterilerimiz iki katına çıktı. Biz 4 kuşaktır helvacılık yapıyoruz. Benim babamın dedesi bile helvacı idi bende 7 yaşımdan beri helvacılık yapıyorum. Bizim helvalarımızın güzel olmasının nedeni geleneksel türde üretmemiz. Helvalarımızı biz bakır kazanlarda karıştırma yöntemi ile tamamen insan gücü üretiliyor. Kütahya’ya seyahat eden insanlar gittikleri illerde Kütahya’nın yöresel helvasını tattırması ve tavsiye etmesinden sonra bugün Silopi’ye, Şırnak’a, Bitlis’e, Artvin’e kısacası Türkiye’nin dört bir tarafına helva gönderiyoruz. Helva çeşitlerde ise en çok yapılan sade, kakaolu ve antep fıstıklıdır. Biz bunun yanı sıra Kürek Helvası ve çikolatalı helva’da yaparak çeşitlilik yapıyoruz” dedi.

Vatandaşlar ise, kışın vazgeçilmez lezzeti olan tahin helvası aldıklarını, helvayı evlerinden eksik etmediklerini söylediler.

Hüseyin Can Aksu

Soğuklar helva satışlarını arttırdı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türkiye e-ticarette seviye atladı: "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" Türkiye’de e-ticaret sektörü, dijital dönüşümle birlikte yalnızca büyüme değil, yönetim kalitesi odaklı yeni bir döneme giriyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticarette nicelikten çok nitelik kazandığını belirterek, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor, olgunlaşıyor" dedi. Son 5 yılda Türkiye’de e-ticaret, satış hacminin ötesinde işletme yönetimi ve operasyonel kalite açısından önemli bir dönüşüm yaşadı. Sektörde rekabeti artık yalnızca satış adetleri değil; yönetim becerisi, müşteri deneyimi ve dijital altyapı belirliyor. BirFatura CEO’su İbrahim Bayır, Türkiye’nin e-ticareti doğru yöneten bir ülke olduğunu vurguladı. Pandemi döneminde hızla artan e-ticaret alışkanlıklarının, bugün işletmelerden daha profesyonel bir yönetim anlayışı talep ettiğini belirten Bayır, başarının yalnızca sipariş sayısıyla ölçülmediğine dikkat çekti. Bayır, "Hızlı teslimat, şeffaf müşteri hizmetleri, sorunsuz iade süreçleri ve dijital entegrasyon rekabetin ayrılmaz parçaları haline geldi. Hız başlangıçtı. Kalite ve yönetim becerisi artık oyunun kurallarıdır" dedi. 13 milyon e-fatura kesildi Kasım 2025 kampanya döneminde BirFatura üzerinden 13 milyonun üzerinde e-fatura kesildiğini açıklayan Bayır, geçen yıl aynı dönemde bu rakamın yaklaşık 10 milyon seviyesinde olduğunu ifade etti. Bu artışın e-ticaret hacmindeki büyümeyi gösterdiğini belirten Bayır, aynı zamanda işletmeler üzerindeki operasyonel yükün de ciddi şekilde arttığını vurgulayarak, "Kasım ayı adeta bir stres testidir. Dijital altyapısı sağlam olan işletmeler bu dönemde öne çıkıyor" diye konuştu. Müşteri deneyimi ve güven ön planda Türkiye’de e-ticaret tüketicisinin daha bilinçli ve seçici hale geldiğini ifade eden Bayır, müşterinin artık yalnızca ürünü değil, hizmeti ve güveni satın aldığını söyleyerek, "Markaya bağlanan müşteri, o markayı büyütür. Uzun vadeli başarı, sadakat oluşturan işletmelerin olacak" ifadelerini kullandı. "Dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" E-ticarette verinin en değerli unsur haline geldiğini kaydeden Bayır, doğru veri takibinin tedarik planlamasından nakit akışına, pazarlama verimliliğinden ürün stratejilerine kadar birçok alanı doğrudan etkilediğini ifade ederken veri odaklı yönetimin rekabet avantajı sağladığını da aktardı. Türkiye e-ticaretinin artık yalnızca iç pazara değil, bölgesel rekabete odaklandığını dile getiren Bayır, "Türkiye e-ticarette sadece büyümüyor; olgunlaşıyor. Bu dijital dönüşüm, bizi bölgemizin lider ülkesi yapacak" derken Türkiye’nin güçlü üretici altyapısı, genç nüfusu ve artan e-ticaret deneyiminin bu hedef için önemli avantajlar sunduğunu belirtti.