GÜNDEM - 12 Ağustos 2017 Cumartesi 12:07

Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro istasyon çalışmaları başladı

A
A
A
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro istasyon çalışmaları başladı

Anadolu Yakası'nda Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosunun Göztepe istasyonu inşa çalışmaları başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosunun inşaat çalışmaları başladı. Hattın Göztepe istasyonunun inşası kapsamında, Göztepe 60'ıncı Yıl Parkı'ndaki tenis kortlarının bulunduğu alan geçici şantiye alanı olarak kullanılacak. Ağaçların bulunduğu yeşil alanların ise metro çalışmalarından etkilenmeyeceği belirtildi.
Çalışmaların tamamlanmasının ardından söz konusu alanda, metro giriş çıkışlarının yanı sıra metro meydanı, 2 adet basketbol sahası, çocuk trafik eğitim parkı da yer alacak. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosu 13 kilometre uzunluğunda 11 istasyondan oluşuyor. Göztepe istasyonunda Marmaray ile entegre olan hat, Yenisahra istasyonundan Kadıköy-Kartal Metrosu ile, Çarşı istasyonunda da Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ile entegre olacak.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Diyarbakır Bölge turizminin kalkınması için seyahat acenteleri ve rehberler buluştu TURSAB Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu tarafından Diyarbakır’a tur düzenleyen seyahat acenteleri ile kentte bulunan turizm rehberleri Diyarbakır Vilayetler Evinde toplantı gerçekleştirdi. Diyarbakır’ın daha iyi ve daha doğru tanıtılması için düzenlenen toplantıya Diyarbakır Vali Yardımcısı İlyas Öztürk, Sur Kaymakamı Hasan Akbulut, TURSAB Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Serdar Baturay, İl Kültür ve Turizm Müdürü İrfan Tekin, tur operatörleri ve tur rehberleri katıldı. Toplantıda konuşan Diyarbakır Vali Yardımcısı İlyas Öztürk, ’’Bölgenin daha iyi tanıtılması ve bölge turizminin artması için doğru tanıtılmasına özen göstermemiz gerekiyor. Bu konuda hep birlikte daha iyi ne yapabiliriz sizlerin de düşüncelerini alarak birlikte hareket edeceğiz" dedi. Mezopotamya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Serdar Baturay ise ’’Ülkemizin her mevsimi, her yemeği, her hikayesi ve her bölgesiyle dünyanın az sayıdaki çok yönlü turizm ülkelerinden biri olduğunu belirterek," Son yıllarda birçok ülke gibi Türkiye de dijital kampanyalarla, sosyal medya ünlüleriyle tanıtımlar yürütülüyor. Elbette bu araçlar faydalı. Ancak bir ülkeyi bir bölgeyi tanıtmak, bir akşam yemeği görüntüsüyle sınırlı olamaz. İnanç turizminden, gastronomi ye, Kültürel rotalardan, eko-turizme birçok boyutta farklı hedef kitlelere seslenebilecek zenginliğe sahibiz. Bu çeşitlilik yalnızca sosyal medya paylaşımlarıyla değil, hikayelerle, yerel deneyimlerle, bütünsel anlatılarla tanıtılmalı. Çünkü tanıtım bir vizyon işidir, ancak uygulama sahadadır. Stratejik merkez ile yerel uygulayıcılar aynı dili konuşmadıkça, etkili sonuç alınmaz. Bizler bu nedenle bir aradayız ve kentimiz için bölgemiz için nasıl hareket edeceğimizi neler yapabileceğimizi tartışacağız. Bu konuda bizlere destek veren Diyarbakır Valiliğimize, Kaymakamlıklarımıza Belediyelerimize ve Sivil Toplum Örgütlerimize teşekkür ediyorum’’ dedi. Yapılan konuşmaların ardından seyahat acenteleri ve rehberler bölge turizminin gelişimi için düşüncelerini ve karşılaştıkları sorunlar hakkında fikir alışverişinde bulundu.