EĞİTİM - 05 Haziran 2022 Pazar 16:12

Uzmanlar 2022 LGS’yi yorumladı

A
A
A
Uzmanlar 2022 LGS’yi yorumladı

Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) uyguladığı, 8. sınıf öğrencilerinin girmiş olduğu Liselere Geçiş Sistemi Sınavı, Türkiye genelinde yaklaşık 1 milyon 300 bin öğrencinin katılımıyla gerçekleşti.

Sınav, iki oturumda yapıldı. Birinci oturum 09.30'da, ikinci oturum ise 11.30'da başladı. Sınavın birinci bölümünde öğrencilere 50 soruluk sözel alan için 75 dakika süre verildi. İkinci bölümde ise 40 soruluk sayısal alan testi için öğrencilere 80 dakika süre tanındı. Sınavda A, B, C ve D olmak üzere öğrencilere 4 farklı kitapçık verildi. Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ve Ortaokul Akademik Kurulu sınavı değerlendirdi.

“Sınavın genelinde her dersten seçici sorular sorulmuştur”

LGS ile ilgili gelen uzman yorumları şu şekilde;

Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt:

"LGS’deki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına bağlı kalınarak sorulmuştur. MEB’in yıl boyunca yayımlamış olduğu örnek sorular ve çalışma fasikülü sorularıyla genel anlamda uyumlu sorular sorulduğu gözlemlenmiştir. LGS’nin geneline bakıldığında matematik dersinin sorularının dikkatli ve sorgulanarak okunması gerektiği gözlenmiştir. Bu nedenle öğrenciler matematik sorularının çözümünde zaman kaybetmiş olabilirler. Matematik soruları içerik bakımından geçen yıl sorulan sorularla benzerlik göstermektedir. Matematik genelinde seçici olabilecek sorular bulunmaktadır.

Fen bilimleri dersinde ise soruların geçen seneye göre zorluk derecesinin daha fazla olduğu ve soruların daha uzun metinlerden oluştuğu bilgisi paylaşılmıştır. Uzun metinlerden oluşan soruların çözümünün zaman alıcı olduğunu söyleyebiliriz. Fen bilimleri dersinde görsellerin çok yoğun kullanıldığını görüyoruz. Sınavda seçici olabilecek nitelikte sorular bulunmaktadır. Geçen seneden farklı olarak Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisi ünitelerinden iki soru sorulmuştur.

Türkçe dersinde sorular zorlayıcı tarzda hazırlanmıştır. Anlam bilgisi bakımından çeldiricisi yüksek sorulardan oluşmaktadır. Bu nedenle Türkçe dersinin soruları geçen yıla göre daha zorlayıcı tarzda sorulduğu gözleniyor. Türkçe dersinin sınavın belirleyicisi olabileceğini söyleyebiliriz. Yıl içinde işlenen konulardan oluşmaktadır. Metinlerin uzunluğu ortalamanın biraz üzerindedir. Anlam bilgisi, dilbilgisi ve yazım-noktalama konularına yer verilmiştir.

T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ise sorular müfredata uygun olup kavram bilgisini yoklayan muhakemeye dayalı sorular sorulmuştur. Sorularda harita, görsel veya infografik bulunmamaktadır. Ayrıca MEB tarafından yayınlanan örnek sorulara göre daha kısa paragraflardan oluşmaktadır. Kavram bilgisine yönelik eleyici nitelikte birkaç soru da mevcuttur.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları önceki yıllara nazaran biraz daha zorlayıcı, öğrencinin muhakeme gücünü test eden, okuma, anlama ve yorumlama becerilerini ölçen tarzda hazırlanmıştır. Ayrıca yorum gerektiren sorularda öğrencinin bilgi seviyesi de ölçülmek istenmiştir.

İngilizce dersinde, geçen yıla kıyasla çeldirici sorulara yer verilen sınavda, akademik yıl boyunca düzenli çalışarak hazırlanan, ünite kazanımlarında bulunan sözcük bilgisi ve bu sözcüklerin geçtiği paragraf, okuma parçası ve/veya diyalog çalışmalarına ağırlık veren öğrenciler başarı sağlayacaktır. Sınavın genelinde her dersten seçici sorular sorulmuştur. Sınava hazırlık sürecinde emek veren tüm öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve velilerimize teşekkür ediyorum."

“Türkçe; Yazım kuralları sorusu oldukça dikkat gerektirdiği için eleyicidir”

Uğur Okulları Türkçe Ortaokul Akademik Kurul Üyesi Handan Büke, "Sorular, her ay MEB tarafından yayımlanan örnek sorularla ve çalışma fasikülü sorularıyla benzerlik göstermektedir. Sorular; okuma becerisini ölçme, tablo- grafik yorumlama, metin tahlili üzerinden görsel yorumlama, sözcük bilgisini ölçme, cümle düzeni kurabilme, sözel mantık yorumlamaya, yazım- imla kurallarını sorgulama, dil bilgisi kurallarını çözümleme tarzında hazırlanmıştır. Metin içeriklerinde güncel konulara da yer verildiği görülmektedir. Bu yıl okuma, anlama, yorumlama sorularının yanı sıra dil bilgisi kurallarını sorgulatma sorularına da yer verilmiştir. MEB konu ve kazanımlarına genel anlamda uyulmuştur. Sözel mantık yorumlama soruları örnek sorularda yer verildiği gibidir. Sınavın genelinde öğrencinin okuma becerisi, analiz etme, yorumlama ve muhakeme gücünü sorgulayan, bilgiden çıkarım yapma, öğrenciye çıkarım yaptıran tarzda sorulara yer verilmiştir. Anlam bilgisi soruları oldukça dikkat gerektiren tarza ve orta uzunlukta hazırlanmıştır. Öğrenciler çözerken anahtar kelimelere özellikle dikkat etmelidir. Sorulardan yaklaşık 6,7 tanesi özellikle seçici olmuştur. Yazım kuralları sorusu oldukça dikkat gerektirdiği için eleyicidir. Tablo ve grafik yorumlama sorusunda öğrencinin okuma ve yorumlama yeterliliğinin ölçülmesinin yanında matematik bilgisi de ölçülmüştür. Sınavın zorluk düzeyi ortalamanın üstündedir" dedi.

Uzmanlar 2022 LGS’yi yorumladı

“Sosyal Bilgiler: Neden-sonuç ilişkisi kurabilen, kavram bilgisine sahip ve bilgiyi yorumlayabilen öğrencilerin çözebileceği düzeyde bir sınav olmuştur”

Uğur Okulları Sosyal Bilgiler Ortaokul Akademik Kurul Üyesi Burcu Aksoy Sertkahya, "T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi sınavında, temel bilgilerden ve muhakeme gücüne dayalı, bilgiyi yorumlamaya yönelik sorulardan oluştuğu görülmektedir. Özellikle “Mudanya Ateşkesi” ve “Türk Dış Politikası” sorularında olduğu gibi kelimeye yönelik kavram bilgisi gerektiren ve kelime düzeyinde ayırt edici, eleyici nitelikte sorular da mevcut. Sorular müfredata uygun olup ”resmen-fiilen-hukuken, hakimiyetini genişletmek, milli egemenlik, muhalefet, güçler birliği” gibi kavramlar sorularak kavram bilgisinin ne kadar önemli olduğunu hatırlatan bir sınav olmuştur. Sorularda harita, görsel veya infografik bulunmamaktadır. Ancak Trablusgarp’ın Kuzey Afrika’da olduğunu bilmelerini gerektiren, coğrafya bilgisini ölçen bir soru bulunmaktadır. Sorular, MEB tarafından her ay yayınlanan örnek sorulardan daha kısa olup 7. Üniteden herhangi bir soru sorulmamıştır. Neden-sonuç ilişkisi kurabilen, kavram bilgisine sahip ve bilgiyi yorumlayabilen öğrencilerin çözebileceği düzeyde bir sınav olmuştur" ifadelerini kullandı.

“Öncelikle sorularda öğrencilerin muhakeme gücünü ölçmeye yönelik sorulara yer verildiği görülmektedir”

Uğur Okulları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ortaokul Akademik Kurul Üyesi Muhammed Yasin Bekir, "Sorular genel olarak öğrencilerin okuma, anlama ve yorum yapabilme becerilerini ölçmeye yönelik tarzda hazırlanmıştır. Önceki yıllara nazaran zorluk derecesinin biraz daha artırıldığını söyleyebiliriz. Öncelikle sorularda öğrencilerin muhakeme gücünü ölçmeye yönelik sorulara yer verildiği görülmektedir. Ayrıca soruların metinlerinin geçtiğimiz yıllara göre daha uzun tutulduğunu da söyleyebiliriz. 2022 LGS’de direkt olarak bilgiye dayalı bir soru sorulmamış olsa da yorum gerektiren sorularda öğrenciden konuya ilişkin bilgilerini kullanarak yorum yapması istenmiştir. Soruların büyük çoğunluğunda verilen metin üzerinden çıkarımlar yapılması istenmiştir. Bazı sorularda ise ayet gruplarına yer verilerek öğrencilerin bu ayetlerden hareketle çıkarımda bulunmaları beklenmiştir. Yıl boyunca konu eksiği bulunmayacak şekilde sınava hazırlanan ve sınav esnasında dikkat problemi yaşamayan öğrencilerin zorlanmayacağı tarzda bir sınav olduğunu söyleyebiliriz" dedi.

“İngilizce: Bu sene çeldirici soru içeren soruların sınava dahil edildiği görülmüştür”

Uğur Okulları İngilizce Ortaokul - Lise Akademik Kurul Üyesi Serra Erdem, "LGS 2022’de son ünite olan “Natural Forces” ünitesinden soru çıkmamıştır. MEB’in yayınladığı ve çokça yer verdiği “karşılıklı konuşma/ diyalog” örnek sorularından yalnızca bir adet sorulmuştur. Soru köklerinde yapı olarak olumsuz soru köklerine yer veren 3 adet soru bulunmaktadır. “own” sözcüğünün iki soru kökünde sorularak öğrencinin dikkati ve soruyu yorumlama becerisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bir durum bildiren ve/veya durum tespiti yapan ve öğrenciden bu durum ile ilgili bir çıkarım yapmasını isteyen soru tipleri kullanılmıştır. Bu sene çeldirici soru içeren soruların sınava dahil edildiği görülmüştür. Tablo okuma sorularına ver verilmiş olup grafik okuma soru tiplerine bu sınavda rastlanmamıştır. Müfredatta önemli yer tutan ve bizlerin de her daim altını çizdiğimiz “Sözcük Bilgisi” oldukça öne çıkmıştır. Ünite kazanımlarında ilintili olarak öğretilen sözcük çalışmalarına ağırlık vermiş olan öğrenciler soruları dikkatle okudukları takdirde rahatlıkla çözebileceklerdir" diye konuştu.

“Matematik: Kitap okuma alışkanlığı olan öğrencilerin okuma, anlama ve zamanı iyi yönetme konusunda daha başarılı olacağı açıktır”

Uğur Okulları Matematik Ortaokul Akademik Kurul Üyesi Zuhal Namlısoy, "Sorular dikkatli okumayı, anlamlandırmayı ve odaklanmayı gerektirmektedir. Tüm sorular görsellerle desteklenmiştir. Matematik genelinde seçici olabilecek sorular bulunmaktadır. Sorular, her ay MEB tarafından yayımlanan örnek sorularla benzerlik göstermektedir. Problemler gerçek hayata uygun modellerle zenginleştirilmiştir. Öğrencilerin doğru çözüme ulaşabilmesi, muhakeme gücünün iyi derecede olmasına bağlıdır. Sentez ve analiz yapabilen öğrencilerin soruları rahatça çözebilecekleri gözlemlenmiştir. Soruların çözümü için gerekli bilgiler sorunun üst kısmında verilmiştir. Son ünitedeki Dönüşüm Geometrisi ve Geometrik Cisimler konusundan da soru sorulmuştur. Kitap okuma alışkanlığı olan öğrencilerin okuma, anlama ve zamanı iyi yönetme konusunda daha başarılı olacağı açıktır" dedi.

“Fen Bilimleri: Geçen seneye göre daha zorlayıcı ve soruların çözümünün daha zaman alıcı olduğunu söyleyebiliriz”

Uğur Okulları Fen Bilimleri Ortaokul Akademik Kurul Üyesi Filiz Polat, "Bu yıl geçen seneden farklı olarak son ünite olan Elektrik Yükleri ve Elektrik Enerjisinden iki soru sorulmuştur. DNA ve Genetik Kod ile Madde ve Endüstri ünitelerine ağırlık verilmiştir. LGS’deki fen bilimleri sorularının yıl içerisinde MEB tarafından yayınlanan örnek sorulara ve her ünite için hazırlanan il bazlı sorulara benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz. Sorularda bilimsel deney düzeneklerinin kullanıldığı görmekteyiz. Soruların geçen seneye göre daha uzun olduğunu ve görsellerin daha yoğun kullanıldığını söyleyebiliriz. Sorular; öğrencilerin öğrendiği bilgiyi kullanma, verileri karşılaştırma, okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneğini geliştirme gibi becerileri ölçmektedir. Ayrıca bazı sorularda grafikler ve tablolar kullanılarak analitik düşünme becerisini geliştirme de ölçülmüştür. Bazı sorularda öğrencilerin bilimsel düşünmeleri ve anlatılan olaylar arasında bağlantı kurmaları istenmiştir. Bazı sorularda ise günlük hayatımızdan örneklere yer verilirken güncel konulara da değinilmiştir. (Örneğin; ekolojik ayak izi sorusu) Deney düzenekleri içeren sorularda bağımlı, bağımsız ve sabit değişkenlerin doğru tespit edilmesi sorunun çözümünde oldukça önemlidir. (Örneğin ;katı basıncı, fotosentez soruları) Sorulardan bazıları uzun paragraflardan oluşmaktadır. Bu soruların dikkatli okunması ve soruda tam olarak ne istendiğinin tespit edilmesi öğrencileri doğru cevaba ulaştıracaktır. Sınavda öğrencileri zorlayan ve çeldiricisi güçlü olan soruların olduğunu görüyoruz. Fen bilimleri sınavının tamamını değerlendirdiğimizde sınavın geçen seneye göre daha zorlayıcı ve soruların çözümünün daha zaman alıcı olduğunu söyleyebiliriz" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başakşehir ile Kasımpaşa 20. randevuda Başakşehir, yarın evinde oynayacağı Kasımpaşa ile Trendyol Süper Lig’de 20. kez karşılaşacak. Trendyol Süper Lig’in 35. haftasında RAMS Başakşehir, yarın saat 16.00’da Fatih Terim Stadyumu’nda Kasımpaşa ile karşılaşacak. Turuncu-lacivertliler 15 galibiyet, 7 beraberlik ve 12 mağlubiyetle haftaya 52 puanla 4. sırada başladı. Lacivert-beyazlılar ise 14 galibiyet, 7 beraberlik ve 13 mağlubiyet sonucunda topladığı 49 puanla 6. sırada bulunuyor. Süper Lig’de 20. randevu Başakşehir ile Kasımpaşa Süper Lig tarihinde bugüne kadar 19 kez karşı karşıya geldi. Söz konusu müsabakalarda turuncu-lacivertlilerin 12 galibiyeti bulunurken, lacivert-beyazlılar ise 4 kez galip gelmeyi başardı. İki İstanbul ekibinin rekabetinde 3 maç ise beraberlikle sonuçlandı. Başakşehir’in attığı 39 gole, Paşa 25 golle karşılık verdi. Başakşehir’de Emirhan, Paşa’da Fall kart cezalısı Başakşehir’de Emirhan İlkhan, Kasımpaşa’da ise Mamadou Fall, sarı kart cezası nedeniyle sahada yer alamayacak. Turuncu-lacivertlilerde Leo Dubois, Olivier Kemen, Mehdi Abeid ve Josef de Souza sarı kart ceza sınırında yer alıyor. Bu oyuncular Kasımpaşa karşısında sarı kart görmesi durumunda 36. haftada deplasmanda Sivasspor ile oynanacak maçta cezalı duruma düşecek. Lacivert-beyazlılarda ise Ben Ouanes, Claudio Winck, Haris Hajradinovic, Yasin Özcan, Gökhan Gül, Andreas Gianniotis ve Taylan Aydın kart sınır bulunuyor. Bu futbolcular Başakşehir karşısında kart görmesi halinde 36. haftada evinde oynayacağı Antalyaspor müsabakasında takımlarını yalnız bırakacak. Başakşehir’de hedef mutlak galibiyet Son haftalarda yakaladığı form durumuyla birlikte 4. sıraya kadar yükselen Başakşehir, Kasımpaşa’yı mağlup ederek Avrupa kupalarına kalma hedefini sürdürmek istiyor. Teknik Direktör Çağdaş Atan’ın öğrencileri sahadan 3 puanla ayrılarak bu sezon üst üste ilk kez 4 maç kazanmayı hedefliyor. Sezon içerisinde inişli-çıkışlı bir form grafiği sergileyen Bozbaykuşlar, son 8 haftada 6 galibiyet, 1 beraberlik ve 1 mağlubiyet yaşayarak 9. basamaktan 4. sıraya kadar yükselmeyi başardı. Aytaç Kara ile Piatek gol krallığı yarışında Kasımpaşa’nın bu sezon gol yükünü çeken orta saha oyuncusu Aytaç Kara ile Başakşehir’in Polonyalı santraforu Krzysztof Pitek’in Süper Lig gol krallığı yarışında 14’er golü bulunuyor. Bu müsabaka aynı zamanda bu iki futbolcunun gol krallığındaki rekabetine de sahne olacak. Aytaç ve Piatek, gol krallığı yarışında 21 golle Mauro Icardi, 20 golü bulunan Edin Dzeko, 18 gol katkısı veren Rey Manaj, 15 kez gol sevinci yaşayan Mame Thiam’ın ardından, Adam Buksa ile birlikte 5. sırada bulunuyor. Süper Lig’in asist lideri Haris Hajradinovic Bu sezon sergilediği performansla Süper Lig’de en iyi dönemine imza atan Haris Hajradinovic, 34 maçın tamamında forma giyerken, 4 kez rakip fileleri havalandırdı. 2018-2019 sezonunun kış transfer döneminde takıma katılan 30 yaşındaki futbolcu, verdiği 14 gol pasıyla ise Süper Lig’in asist krallığında zirvede bulunuyor. Bosna Hersekli futbolcuyu, 13 asisti bulunan Dries Mertens ile 12 kez gol pası veren Dusan Tadic takip ediyor. Mert Güzenge düdük çalacak RAMS Başakşehir - Kasımpaşa maçını hakem Mert Güzenge yönetecek. Güzenge’nin yardımcılıklarını Abdullah Uğur Sarı ve Murat Altan yapacak. Maçın dördüncü hakemi ise Ömer Faruk Gültekin olacak.
Antalya Kaleiçinde hanutçular, dilenciler ve etiket denetimi için için özel ekip Antalya’nın Kalbi Kaleiçi’nde Polis ve Zabıtalardan oluşan Hanutla Mücadele ve Etiket Denetimi ekipleri turistleri ve vatandaşları canından bezdiren hanutçulara göz açtırmıyor. 7/24 esasına göre görev yapan ekipler, turist kafilelerinin ve vatandaşların yoğun bulunduğu Kaleiçi, Cumhuriyet Meydanı, Işıklar Caddesi, Kazım Özalp Caddesi (Kapalı Yol) gibi alanlarda hanutçulara, dilencilere, seyyar satıcılara göz açtırmıyor. Geçen yıl ilçede Hanutçuluk yaptığı tespit edilen 5680 kişiye 3 milyon 508 bin 560 TL’lik idari para cezası uygulayan ekipler, 2024 yılının ilk üç ayında ise bin 828 kişiye 1 milyon 788 bin 106 TL’lik idari para cezası uyguladı. Özel ekipler kuruldu Antalya’da yoğun turizm sezonun başladığını ve Antalya’da gece gündüz demeden 24 saat boyunca yaşamın devam ettiğini belirten Muratpaşa Kaymakamı Orhan Burhan, “Günün her saatinde oldukça yoğun bir sezon geçiriyoruz. Pandemi dönemi öncesi 2019’da yaşadığımız turizmdeki en yüksek seviyeyi bu sene egale edeceğiz diye düşünüyoruz. Bu bizi turizm açısından oldukça mutlu ediyor. Bu anlamda gelen turistin rahat etmesi gerekiyor. Bu konuda da bir takım tedbirler aldık, almaya da devam ediyoruz. Özellikle turistlerin rahatsız edilmemesi, hanutçulukla karşı karşıya kalmaması için “Hanutla Mücadele ve Etiket Denetimi” ekipleri oluşturduk. Özellikle Kapalı Yol, Kaleiçi, Atatürk Caddesi, Karaalioğlu Parkı gibi turistin yoğun olduğu bu alanlarda denetimler yapıyoruz. Ekiplerimizde Polis Memurlarımız, Büyükşehir ve Muratpaşa Belediyelerimizin Zabıta personeli birlikte görev yapıyor. Hanuta ve turistlerin rahatsız edilmesine kesinlikle müsaade etmiyor. Hanut dışında esnafımıza etiket denetimi de yapıyoruz. Etiket denetimi önemli, turiste farklı farklı fiyatların uygulanması kesinlikle taviz veremeyeceğimiz bir husus” dedi. Huzuru bozanlara ceza yağdı Hanutla yaptıkları mücadele kapsamında çok sayıda cezai yaptırım uyguladıklarını belirten Muratpaşa Kaymakamı Orhan Burhan, çalışmalarını aylık, yıllık ve üç aylık olarak raporladıklarını ifade etti. Burhan, “2023 yılında rahatsız etme adı altında hanut, dilencilik, gürültü gibi konularda kabahatler kanunu çerçevesinde 5 bin 680 kişiye, 3 milyon 508 bin 560 Türk lirası idari para cezası uyguladık. 2024 yılının ilk üç ayında ise bin 828 kişiye 1 milyon 788 bin 106 Türk lirası idari para cezası uyguladık” açıklamasında bulundu.
Düzce Düzce Üniversitesi’nin ilk akredite bölümü DÜZCE(İHA) – Düzce Üniversitesinin ilk akredite bölümü Peyzaj Mimarlığı değer üretmeye ve değer katmaya devam ediyor. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Engin Eroğlu, Dünya Peyzaj Mimarlığı Ayı ve Ulusal Peyzaj Mimarlığı Gününde önemli açıklamalarda bulundu. Peyzaj Mimarlarının, ekolojik sürdürülebilirliği, peyzajların kalitesini ve işleyişini sağlamak, kolektif hafızayı, mirası ve kültürü canlı tutmak için estetik ve bilimsel ilkeleri uygulayarak, doğal, kırsal ve kentsel çevreleri planlandıklarını, tasarladıklarını ve yönettiklerini belirten Eroğlu, “Peyzaj Mimarları, diğer disiplinleri yönlendirerek, koordine ederek, iklim değişikliği ve ekosistemlerin istikrarı, sosyo-ekonomik iyileştirmeler, toplum sağlığı, refahı ile ilgili uyum ve azaltma gibi doğal ve kültürel ekosistemler arasındaki ilişkileri planlarlar ve yönetirler” ifadelerini kullandı. Peyzajı farklı ekosistemlerin birleşiminden oluşan bir mozaik şeklinde nitelendiren Eroğlu, “Bu mozaikte insan ve doğa arasındaki etkileşimlerin dengeli bir şekilde yönetilmesinde Peyzaj Mimarlarına ihtiyaç bulunmaktadır. 1968 yılında Peyzaj Mimarlığı eğitiminin ülkemizde başlamasının 56. yılı, Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nün Düzce’de eğitime başlamasının 30. yılında, Düzce Üniversitesi’nin ilk akredite olmuş bölümü olarak ilimizde, bölgemizde ve ülkemizde değer üretmeye ve değer katmaya devam ediyoruz” dedi.
Tokat Tırın önünde metrelerce sürüklenip burunları bile kanamadan kurtuldular Emniyet Müdürlüğü Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarınca Mart 2024 tarihinde Tokat’ta meydana gelen kazalar paylaşıldı. Kaydedilen görüntülerde bir otomobil tırın önünde metrelerce sürüklendi. Araç içerisinde bulunanlar şans eseri burunları bile kanamadan kurtuldular. Türkiye’nin birçok ilinde farklı tarihlerde meydana gelen trafik kazalarının görüntüleri, Emniyet Müdürlüğü Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarınca kaydedildi. Tokat’ta şubat ayında meydana gelen 4 ayrı kaza da kameralar tarafından an be an kaydedildi. Emniyet Genel Müdürlüğü, 2024 yılının Mart ayında Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kameralarının kaydettiği farklı illerdeki trafik kazalarının görüntülerini paylaştı. Paylaşılan görüntülerde Tokat’ta 4 ayrı kaza kameralara yansıdı. Dikkatsizlik ve geçiş üstünlüğüne dikkat etmeyen sürücüler kazalara neden oldu. “Metrelerce sürüklendi” İlk görüntüde Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi önündeki caddede meydana geldi. Görüntüde bir otomobil aynı yönde ilerleyen tırın sıkıştırması ile yan döndü ve metrelerce sürüklendi. Kazada şans eseri otomobilde bulunanlar yara almadan kurtuldu. “Otobüs hızını alamadı” İkinci görüntüde ise şehir içi Özel Halk otobüsü durmayarak kırmızı ışıkta duran arabalara arkadan çarptı. Kaza nedeniyle araçlarda maddi hasar meydana geldi. “Yine kavşak yine kaza” Paylaşılan diğer iki kaza da şehirdeki farklı kavşaklarda meydana geldi. Geçiş üstünlüğüne dikkat etmeyen araçlar çarpıştı. Çarpmanın etkisiyle araçlarda maddi hasar meydana geldi.