SAĞLIK - 09 Aralık 2020 Çarşamba 12:13

Milas SGK’dan yapılandırma uyarısı

A
A
A
Milas SGK’dan yapılandırma uyarısı

Milas Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü, Milas Ticaret ve Sanayi Odası meclis üyelerine bazı kamu alacaklarıyla ilgili oluşan borçların yapılandırması hakkında bilgilendirmede bulundu.

Milas Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü, Milas Ticaret ve Sanayi Odası meclis üyelerine bazı kamu alacaklarıyla ilgili oluşan borçların yapılandırması hakkında bilgilendirmede bulundu. MİTSO meclis üyelerinin yönelttikleri soruları da yanıtlayan SGK yetkilileri, Ağustos-2020 ve öncesi dönemlere ilişkin kesinleşmiş borçlar için yükümlülerin en geç 31 Aralık 2020 tarihine kadar başvuruda bulunmaları gerektiğini bildirdi.



SGK Milas Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürü Ömer Gülter, kurumun İşveren Servisinden Elif Ercan ve Bağ-Kur Emeklilik Servisi Şefi Ümit Budak ile birlikte, MİTSO meclis üyelerine, 17 Kasım 2020 tarih ve 31307 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren7256 sayılı "Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun"un SGK borçlarının yapılandırılmasına yönelik uygulamaları hakkında bilgilendirmede bulundu.


Gülter, sunumunda SGK primlerini düzenli ödemekte olanlara teşvik indirimleri olduğunu ve bir işyeri için yapılandırma başvurusu yapmış bir kişinin aynı zamanda diğer işyerleri için de başvuru yapmış gibi yapılandırmadan yararlanabileceğini bildirdi. Ömer Gülter konuşmasında prim borçlarının peşin ödenmesinde ana para ile hesaplanan Yİ-ÜFE tutarının yüzde 90’ının silineceğini belirterek yapılandırmadan yararlanmak isteyenlerin en geç 31 Aralık 2020 tarihine kadar başvuruda bulunmaları gerektiğini bildirdi.


Yapılandırma kapsamına sigorta primleri, genel sağılık sigortası primleri, idari para cezaları, iş kazası veya meslek hastalığı sonucunda doğan alacaklar gibi kamu borçlarının girdiğini anlatan SGK Merkezi İşveren Servisinden Elif Ercan ise sunumunda yapılandırılan SGK borçları için ilk taksitin son ödeme tarihinin1 Mart 2021 olduğunu, başvuruların e-sigorta, e-devlet üzerinden yapılabileceği gibi kuruma şahsen başvuruda bulunarak da yapılabileceğini anlattı. Elif Ercan, ödemelerde ikişer aylık dönemler halinde 5, 9, 12 veya 18 taksit imkanı bulunduğunu, peşin ödemelerde ise Yİ-ÜFE tutarının yüzde 90’ının, ilk taksit 30 Nisan 2021 tarihe kadar ödenirse Yİ-ÜFE tutarının yüzde 50’sinin silineceğini, yapılandırılan borçlara haciz işlemi koyulamayacağını ve 2 taksit ödendiği zaman "borcu yoktur" yazısı alınabileceğini ifade etti.


SGK Merkezi Bağ-Kur Emeklilik Servisi Şefi Ümit Budak ise Bağ-Kur sigortalılarının borçlarının da yapılandırma kapsamında olduğunu belirterek Bağ-Kur sigortalılarının daha önce durdurulan hizmet sürelerinin ihyası halinde doğacak alacakların da yapılandırma kapsamında olduğunu bildirdi.


MİTSO Meclis üyelerinin yönelttikleri soruları da yanıtlayan SGK yetkilileri bu kanun hükümlerinden yararlanmak üzere başvuruda bulunanların bu yapılandırmalardan yararlanabilmeleri için, yapılandırmadan yararlanmak istedikleri borçlarına ilişkin dava açmamalarını veya açmış oldukları davalardan vazgeçmiş olmaları gerektiğini, davadan vazgeçme dilekçelerinin ilgili tahsil dairesine verilmesi gerektiğini de belirttiler.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.