GÜNDEM - 13 Temmuz 2020 Pazartesi 11:57

Tüketiciler önce "güvenilirlik" dedi

A
A
A
Tüketiciler önce "güvenilirlik" dedi

“Benim Markam” konulu saha çalışmasıyla mobilya ve ev tekstili kategorilerinde tüketicinin güvenini kazanan markalar belli oldu. Tüketiciler “önceliğimiz güvenilirlik” dedi.

Mobilya ve ev tekstilinde tüketicinin tercih ettiği markalar ve tercih nedenleri belli oldu. Daha önce “Benim Markam” başlığıyla çeşitli kategorilerde saha çalışmalarına imza atan araştırma şirketi Areda Piar, yeni çalışmasıyla tüketicilerin kendilerine en yakın bulduğu ve en çok güven duyduğu mobilya ve ev tekstili markalarını tespit etti. Araştırmaya katılan tüketicilere mobilya ve ev tekstili alırken nelere önem verdikleri, marka tercih ederken kriterlerinin neler olduğu soruldu ve dikkat çeken sonuçlar ortaya çıktı.

Türkiye’nin farklı şehirlerinden bin 100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin mobilya ve ev tekstili alırken neleri önemsedikleri, marka seçerken hangi kriterleri göz önünde bulundurdukları belirlendi. “Güven-beğeni-sadakat” skorunun da ölçümlendiği araştırma çerçevesinde tüketicinin sahiplendiği markalar dikkat çekti. Kantitatif araştırma tekniklerinin uygulandığı araştırma 9-12 Haziran 2020 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Tüketicilerin çoğu güvenilir markaya itibar ediyor

“Benim Markam” araştırması kapsamında, “Bir mobilya markası tercih ederken sizin için en önemli kriter nedir?” sorusuna tüketicilerin yüzde 87,7’si “güvenilen bir marka olması” cevabını verdi. Yüzde 10,3’lük bir kesim “beğenilen bir markayı” tercih ettiklerini söylerken markayı kendisi için “vazgeçilmez” görenlerin oranı yüzde 2 olarak tespit edildi.

Ev tekstili alırken marka tercihinde hangi kriterlerin önemli olduğu sorusuna “güvenilir bir marka” cevabını verenlerin oranı yüzde 84,9 ile dikkat çekerken, yüzde 13,9 ise “beğenilen bir marka” dedi. “Vazgeçilmez bir marka” diyenlerin oranı ise yüzde 1,2’de kaldı.

Mobilya ve ev tekstili alırken nelere önem veriliyor?

Araştırma sonuçlarına göre, mobilya alırken ürünün fiyatıyla birlikte konfor ve dayanaklılığının da önemli bir veri olduğu gözlemlendi. “Mobilya satın alırken sizin için önemli olan unsurlar hangileridir?” şeklindeki soruya, tüketicilerin yüzde 25,1’i ürünün fiyatı derken, yüzde 23,9 konfor ve dayanaklılığı önemsediklerini dile getirdi. Mobilyada marka bilinirliğinin etkisi yüzde 15, mobilya tasarımı ise yüzde 13,3 olarak tespit edildi. Kampanyaları takip edip ona göre mobilya alanların oranı yüzde 8,6 olarak belirlenirken ürünün menşeini sorgulayan tüketiciler yüzde 6,6, öneri ve tavsiyeye göre hareket edenler ise yüzde 6,5’lik bir kesimi oluşturdu.

“Ev tekstili satın alırken hangileri sizin için önemlidir?” sorusuna yüzde 24,5’lik bir kesim ürünün fiyatının önemli olduğunu söylerken, konfor ve dayanıklılığı önemseyenlerin oranı yüzde 22,8 olarak belirlendi. Tasarımı önceleyenler yüzde 15,5, bilinir marka olmasını tercih edenler yüzde 13,8, kampanyalara göre hareket edenlerin oranı ise yüzde 9,8 olarak tespit edildi. Tüketicilerin yüzde 7’si ürünün menşeini sorgularken, öneri ve tavsiye üzerine alışveriş yapanlar yüzde 5,5’lik bir oranı oluşturdu.

Tüketicilerin sahiplendiği mobilya ve ev tekstili markaları

“Güven-beğeni-sadakat” skorunu ölçümleyen Areda Piar’ın araştırmasına göre tüketicilerin “benim markam” diye sahiplendiği mobilya markaları da belirlendi. Yüzde 26,5’lık bir oranla listenin başında yer alan İstikbal’i, Bellona yüzde 17,9 ile takip etti. Doğtaş’ı beğenip “benim markam” diyenlerin oranı yüzde 6,9 iken, Kelebek yüzde 6,7, İpek Mobilya yüzde 6,4, Mondi ise yüzde 4,9’luk bir oranla tüketicinin gönlünde yer etti. Uluslararası mobilya firması İKEA yüzde 4,3 ile tüketicinin “güven-beğeni-sadakat”ini elde ederken, onu yüzde 4,1 ile Ergül Mobilya, yüzde 3,7 ile Bambi, yüzde 3,2 ile Kilim, yüzde 2,9 ile Tepe Home, yüzde 2,2 ile Alfemo takip etti. Daha sonra sırayla Enza, Çilek, Balhome, Moda Life, Ankara Mobilya markaları listede yerlerini aldı.

Ev tekstilinde ise tüketicinin güven ve beğenisini kazanıp sadakat duyduğu markaların başında yüzde 14,2’lik oranla Taç geldi. Bellona’nın “güven-beğeni-sadakat” skoru yüzde 13,5 ile gerçekleşirken İstikbal’in oranı yüzde 13,1 olarak tespit edildi. Bu markaları English Home yüzde 8,9, Karaca Home yüzde 7,1, LC Waikiki Home yüzde 6,2, Brillant yüzde 5,8, Özdilek ise yüzde 5,0 oranlarıyla takip etti. Listede yer alan diğer markalar ise sırayla şöyle: Ayyıldız, Pierre Cardin, Madame Coco, Altınbaşak, Zara Home, Dinarsu, Saray Halı, Sarar, H&M Home, Soley…

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Denizli Başkan Tatık evleri yanan aileyi yalnız bırakmadı Denizli’nin Tavas ilçesinde elektrik panosu sebebiyle bir evde yangın çıktı. Yangında evleri kullanılamaz hale gelen aileyi Tavas Belediye Başkanı Kadir Tatık ziyaret etti. Başkan Tatık, ailenin geçici süreliğine barınmasını sağlamak amacıyla konteyner ev tahsis etti. Yangın, Denizli’nin Tavas ilçesi Güzelköy Mahallesinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Cüneyt Fırlayış’a ait evde elektrik panosundan kaynaklı yangın çıktı. Evden yükselen alevleri gören vatandaşların ihbarı üzerine bölgeye itfaiye ve jandarma ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekiplerini uzun uğraşları sonucunda yangın kontrol altına alındı. Alevlerin sardığı ev kullanılamaz hale geldi. Tavas Kaymakamı İsmail Demir ve Tavas Belediye Başkanı Kadir Tatık, yangından sonra Fırlayış ailesini geçmiş olsun ziyaretinde bulundu. Ziyarette Başkan Tatık ailenin geçici barınması sağlamak amacıyla konteyner desteği sağladı. Başkan Tatık konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Güzelköy Mahallemizde dün akşam saatlerinde meydana gelen, ilk belirlemelere göre elektrik tesisatından kaynaklanan ev yangınında zarar gören vatandaşımız Cüneyt Fırlayış’ı ziyaret ettik. Herhangi bir can kaybı ve yaralanmanın yaşanmamış olması en büyük tesellimizdir. Yangından etkilenen ve evi kullanılamaz hale gelen vatandaşımızın temel ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik gerekli aksiyonlar alınmış olup, Tavas Belediyemiz tarafından geçici barınma ihtiyacının karşılanması amacıyla konteyner desteği sağlanacaktır. Vatandaşımız Cüneyt Fırlayış’a geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor, her zaman yanında olduğumuzu bir kez daha ifade ediyoruz" şeklinde konuştu.
Gaziantep HKÜ’den uluslararasılaşma yolunda büyük bir atılım daha Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ), dijitalleşme, uluslararasılaşma ve beceri temelli öğrenme çağının gerekliliklerine yanıt veren önemli bir adım daha atarak dünyanın önde gelen çevrim içi eğitim platformlarından ‘Coursera’ ile stratejik iş birliği protokolü imzaladı. HKÜ’nün küresel eğitim vizyonunu güçlendiren ve öğrencilerine uluslararası düzeyde geçerli mesleki becerileri kazandırmayı hedefleyen iş birliği protokolünün imza törenine, HKÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Gül Rengin Küçükerdoğan, HKÜ Sürekli Eğitim Merkezi Koordinatörü Esra Değerli ve Coursera İçerik Direktörü Marni Baker Stein ve ekibi katıldı. HKÜ, alanlarında küresel ölçekte rekabet edebilen bireyler yetiştiriyor Coursera ile yapılan iş birliğinin üniversitenin uluslararası eğitimdeki konumunu daha da güçlendireceğini vurgulayan HKÜ Rektör Vekili Prof. Dr. Gül Rengin Küçükerdoğan, "Hasan Kalyoncu Üniversitesi olarak çağın gerekliliklerine uygun, yenilikçi ve dijital öğrenme odaklı bir vizyonla ilerliyoruz. Coursera ile yaptığımız bu iş birliği, öğrencilerimizin küresel ölçekte rekabet etmelerine ve mikro yeterlilikler aracılığıyla mesleki beceriler kazanmalarını sağlayacaktır. HKÜ, mezunlarının istihdam edilebilirliğini artırmayı, yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmeyi ve uluslararası eğitimde etkin bir aktör olmayı hedeflemiş bir üniversitedir. Coursera ile yapılan bu iş birliği, bu vizyonun somut bir göstergesidir" dedi. İş birliği, öğrencilerimize küresel ölçekte tanınan sertifika programlarıyla donanım kazandıracak HKÜ Sürekli Eğitim Merkezi Koordinatörü Esra Değerli, iş birliğine ilişkin yaptığı değerlendirmede, "Coursera ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, öğrencilerimize küresel ölçekte tanınan sertifika programlarıyla donanım kazandıracak. Bu sayede öğrencilerimiz, uluslararası iş gücü piyasasında daha güçlü ve rekabetçi hale gelecek. Üniversitemiz, dijital öğrenme imkanlarını genişleterek çağın gereklerine uygun eğitim modelleri sunmaya devam edecek" dedi. HKÜ ile iş birliği yapmaktan büyük heyecan duyuyoruz Coursera’nın Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü Kais Zribi, "Yapay zeka ve yeni teknolojilerin iş dünyasını yeniden şekillendirmeye devam ettiği bu önemli dönemde Hasan Kalyoncu Üniversitesi ile iş birliği yapmaktan büyük heyecan duyuyoruz. Sektörle ilgili, dünya çapında tanınan içerikleri ve önde gelen üniversite ve şirketlerin mikro sertifikalarını müfredata entegre ederek, bu ortaklık HKÜ öğrencilerinin işverenlerin ihtiyaç duyduğu becerileri geliştirmelerine, işgücüne daha hazırlıklı mezun olmalarına ve geleceğe hazır Türk işgücünün gelişimini desteklemesine yardımcı oluyor" diye konuştu. Eğitimde küresel vizyon ve dijital dönüşüm Bu iş birliğiyle birlikte HKÜ, Coursera platformu üzerinden küresel ölçekte tanınan mikro sertifika ve mesleki yeterlilik programlarını öğrencilerine sunacak ve öğrenciler, lisans ve meslek yüksekokulu programlarına entegre edilecektir. Bu kapsamda, öğrenciler kısa modüller sayesinde, mezuniyet öncesinde uluslararası iş dünyasında talep gören becerilere sahip olabilecek. HKÜ’nün Coursera ile gerçekleştirdiği ortaklık, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 4 (SDG 4) doğrultusunda, kapsayıcı, erişilebilir ve kaliteli yükseköğretim vizyonunu desteklemektedir.