EKONOMİ - 02 Temmuz 2015 Perşembe 09:27

Türkiye, erkek giyiminde dünya sekizincisi

A
A
A
Türkiye, erkek giyiminde dünya sekizincisi

Türk erkek giyim sektörü geçtiğimiz yıl 3 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne ulaşarak, dünya sekincisi oldu.

Erkek giyim, hazır giyim sektörünün en büyük ve en önemli alt sektörlerinden birini oluşturuyor. ITC Trade Map verilerine göre, Türkiye’nin, geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği 18,5 milyar dolarlık hazır giyim ihracatının, 6’da birini erkek giyim ihracatı oluşturuyor.

Giovane G. ve İTKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan geçtiğimiz yıl erkek hazır giyim sektörünün yüzde 6’lık bir büyüme kaydederek 3 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaştığını söyledi. Mutkan’ın verdiği bilgiye göre 2014 hazır giyim sektöründe, dünya üzerindeki 225 ülkede toplam 106.8 milyar dolarlık erkek hazır giyim ihracatı gerçekleşti.

Cüneyt Mutkan’ın verdiği bilgiye göre; Türkiye’nin 3 milyar dolarla dünya erkek giyim ihracatında sekizinci sırada yer alırken, Çin 36,6 milyar dolarlık dünya birincisi oldu. Çin, dünya hazır giyim sektörü cirosunun yüzde 33,4’lük payına sahip. Yani dünya hazır giyim ticaretinin üçte birini Çin gerçekleştiriyor. Çin’i de 9,6 milyar dolarlık ihracatla Bangladeş takip ediyor.

Giovane G. ve İTKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan, “Erkek giyim ihracatında daha yüksek rakamlara ulaşmamız mümkün. Ülkemizde çok iyi üretimler yapan, çok başarılı firmalar ve özgün tasarımlara sahip markalar var. İyi koleksiyonlar yapılıyor. Eğer üreticilerimiz, kurumsal altyapısını güçlendirip doğru yerde doğru pazarlama stratejisiyle bulunurlarsa bu rakamlar üç katına çıkabilir. İnovasyon ve teknoloji yatırımlar yapılmasıyla beraber düzenli olarak fuarlara katılıp, potansiyel müşterilere ulaşmak için sürekli satış ve pazarlama faaliyetlerinde bulunulursa çok yüksek ihracat rakamlarına ulaşırız. Çünkü dünyada artık erkekler de modayı kadınlar kadar takip ediyor ve modaya daha çok para harcıyor” dedi.

Türk erkek giyiminin önemli markalarından Giovane, dünyanın en önemli erkek moda fuarı İtalyan Pitti’ye katıldı. İtalya’da her yıl düzenlenen dünyanın en önemli erkek giyim moda Fuarı Pitti UOMO, bu yıl 16-19 Haziran’da İtalya’nın Floransa’da şehrinde düzenlendi. 30 Binden fazla ziyaretçisi olan fuara dünyanın birçok ülkesinden 1150 adet marka katıldı. Katılımcı ve ziyaretçi açısından inanılmaz bir moda şöleni olan fuara, Türkiye’den çok az firma davet edildi, bunlardan biri de Giovane G markasıydı.

Giovane Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan fuarla ilgili şunları söyledi: “Pitti literatüre geçmiş, çok uzun yıllardır devam eden dünyadaki tek erkek giyim fuarı. Erkek giyiminde moda bu fuarda belirleniyor. Dünyada bir devseniz mutlaka bu moda fuarını ziyaret ediyorsunuz. Her yıl iki kez düzenleniyor, şubat ve haziran olmak üzere. Çok fazla sayıda ve nitelikli bir ziyaretçisi var fuarın. Tüm dünyadaki zincir mağazaların satın alma müdrülerinden, dünya markaları, dünya devleri yani moda sektörünü belirleyen herkes fuarı ziyaret ediyor. Her şeyden önce bizim için verimli bir fuar oldu. Fuara katılmak bizim için önemliydi.

Çünkü bir arenaya yani dünya arenasına çıkıyorsunuz. Eğer dünya markası olacağız diyorsanız, bu fuarda olmanız çok önemli. Bizim ilk katılımımız ama yine katılmaya devam edeceğiz. Kalıcı ve yüksek potansiyelli bağlantılar yapmak istiyorsanız fuara katılımın sürekli olması gerekiyor. Örneğin bizi Çin’de 500 mağazası olan bir alıcı ziyaret etti. Koleksiyonumuzu çok beğendiler ve görüşmelerimiz sürüyor”.
Yıllardır modaya yön veren İtalyanlar, bir Türk markası olan Giovane G markasına yoğun ilgi gösterdiler. Daha çok Çin, Almanya, İngiltere ve Fransa’dan ziyaret edilen fuara en çok ilgiyi İtalyanlar’ın gösterdiğini ifade eden Mutkan, “İtalyanlar koleksiyonumuza çok ilgi gösterdiler.

Hatta bir İtalyan firma bizden distribütörlük bile talep etti. İtalya’da dünya moda arenasına çıkınca, Giovane G markamıza olan güvenimiz daha da arttı. Ben fuarda bir tekdüzelik ve monotonluk gördüm. Birçok İtalyan, Fransız, Alman, Japon ve Amerikan markasının içerisinde geniş ve renkli koleksiyonumuzla fark yarattık. Biz fuara çok geniş bir koleksiyonla katılmıştık, bizim kadar tam bir koleksiyonla katılan firma çok azdı. Bu da bizi fuarda farklılaştırdı. Ünlü modacılar, erkek giyiminin ne kadar canlı ve hareketli olduğunu ve erkek modasının farklı kulvarlarda ne kadar geliştiğini ve çeşitlendiğini bizim koleksiyonumuzda gördüler. Öte yandan Giovane G Designer markamızın kendi özgün stilini yarattığını ve kendi çizgisini oturttuğunu gördük. Tasarımlarımız ve kalitemiz çok beğenildi. Bunun için de mutluyum” dedi. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kırklareli İlkokul öğrencilerine su verimliliği, balığın faydaları ve beslenme eğitimi Kırklareli merkez ilçeye bağlı Kavaklı beldesinde ilkokul öğrencilerine su verimliliği, balık tüketmenin faydaları ve sağlıklı beslenme eğitimi verildi. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın stratejik hedefleri doğrultusunda öğrencilerde gıda şuurunu artırmak amacıyla eğitim çalışmaları devam ediyor. Kırklareli Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik personeli tarafından, Kavaklı beldesi Atatürk İlkokulu öğrencilerine yönelik "Su Verimliliği, Balık Tüketmenin Faydaları ve Sağlıklı Beslenme" konularında eğitim verildi. İl Müdürlüğü teknik personelince yürütülen eğitimlerde, suyun bilinçli kullanımı, su israfının önlenmesi, dengeli ve sağlıklı beslenmenin önemi ile balık tüketiminin çocuk gelişimine katkıları eğitimleri 4. sınıf öğrencilerine uygun ve anlaşılır bir dille aktarıldı. Eğitimler sırasında öğrencilerin konuya olan ilgisi ve aktif katılımı dikkat çekti. "Eğitim çalışmalarımıza devam edeceğiz" Gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili değerlendirmede bulunan Kırklareli İl Tarım ve Orman Müdürü Gökhan Karaca, "Su verimliliği, yalnızca bugünün değil geleceğimizin de en önemli konularından biridir. Bu bilinci küçük yaşlarda kazandırmak büyük önem taşıyor. Çocuklarımızın hem doğal kaynaklarımızı koruyan bireyler olarak yetişmesini hem de sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmesini hedefliyoruz. Bu çerçevede il genelinde eğitim çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Adana Adana’da ilginç görüntü: Hindiler çarşıda gezdirilerek satılıyor Adana’nın Kozan ilçesinde hindilerin çarşıda gezdirilerek satılması ilginç görüntüler oluşturdu. 35 yıllık hindi üreticisi ve satıcısı Ahmet Bilgili, alışılmışın dışındaki satış yöntemiyle dikkat çekiyor. Bilgili, hindileri ilçe merkezindeki caddelerde gezdirerek görücüye çıkarıyor. Araçların arasından geçen, çarşı merkezinde gezdirilen hindiler, hem ilçe sakinlerinin hem de yoldan geçenlerin ilgisini çekiyor. Trafikte de araçlar hindilere yol veriyor. Çarşı merkezinde uzun yıllardır hindi satışı yapan Ahmet Bilgili, hindileri her gün iş hanının bahçesinden çıkararak cadde cadde gezdirdiğini belirtti. Doğal ortamda yaylada yetiştirdiği hindileri bu şekilde tanıttığını anlatan Bilgili, talebin özellikle tavuk etine alternatif arayanlardan geldiğini ifade etti. "Bunlar çiftlik malı değil, doğal yayladan getiriyorum" diyen Bilgili, "35-40 senedir bu işi yapıyorum. ‘Canavar Ahmet’ lakabıyla tanınırım. Fiyatlar 2 bin 500 liradan başlıyor, 3 bin 500 liraya kadar çıkıyor. Hindi eti, tavuğa göre daha fazla protein içeriyor ve kolesterolünün düşük olması nedeniyle tercih ediliyor. Satış yaparken yazdığım manileri de okuyorum" diye konuştu. Esnaflardan Harun Akdoğan ise , "Tavuktan daha lezzetli, pilav üstü çok güzel oluyor. Protein oranı da yüksek" derken, berber Nazım Kurt ise, "30 yıldır burada berberim. Her berberin önünden hindi geçmez. Burası Canavar Ahmet’in pazarı, herkes alıştı" ifadelerini kullandı.
Mersin Mersin’de Yılbaşı Pazarı ışıl ışıl coşkuyla kapılarını açtı Mersin Büyükşehir Belediyesinin Özgecan Aslan Barış Meydanına kurduğu Yılbaşı Pazarı, rengarenk stantları, konserleri ve lezzetleriyle 7’den 70’e herkesi yeni yıl coşkusunda buluşturuyor. Büyükşehir Belediyesinin Özgecan Aslan Barış Meydanı’na kurduğu Yılbaşı Pazarı ile yeni yıl ruhu ve neşesi tüm kenti sardı. Rengarenk atmosferi, görenleri büyüleyen ışıkları, yılbaşı süsleri ve dolu dolu stantlarıyla vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılaşan Yılbaşı Pazarı, 7’den 70’e herkese 2026 heyecanını yaşatıyor. Pazarda stantları gezen vatandaşlar, bir yandan alışveriş yaparken diğer yandan da onlarca lezzetin ve canlı müziğin tadını çıkarıyor. Mersin’in yeni yıl coşkusunu doruklara ulaştıran pazarda; yeni yıl konulu hediyelik süs eşyalarından takılara, seramik ürünlerden oyuncaklara, en leziz tatlardan çeşitli içeceklere varıncaya kadar el emeği birçok ürün de satışa sunuluyor. Rengarenk atmosfer, yeni yıl heyecanı, Mersin’in lezzetleri Yılbaşı Pazarında Yılbaşına uygun süslemeler ve ışıklarla donatılan pazarda stantları gezen vatandaşlar, zengin yiyecek ve içecek stantlarında birçok lezzeti tadarken, 2026’yı selamlayan yılbaşı ağacının önünde bol bol fotoğraf çektiriyor. Çevre illerden ve Mersin’in her köşesinden vatandaşları ağırlayan pazarda her akşam yerel sanatçılar tarafından verilen konserler de gecenin coşkusuna eşlikçi oluyor. Kurulan sahnede danslar, interaktif oyunlar ve mini konserler verilirken, çocuklar ise çeşitli oyuncaklarla günün tadını çıkarıyor. 4 Ocak tarihine kadar her yaştan vatandaşın uğrak noktası olacak olan pazar; bir yandan yeni yıl heyecanını en estetik haliyle yaşatırken bir yandan ekonomik yönüyle esnafları, rengarenk yapısıyla sosyal medya içerik üreticilerini, konserleriyle ise müzikseverleri memnun bırakıyor. Çeşitli lezzetleri deneyimlemeyi sevenler ise tantuniden dönere, hamburgerden sandviçlere, pastalardan çikolatalara kadar birçok ürünün keyfini çıkarıyor. "Yılbaşı Pazarı tüm ışıltısıyla Mersinlileri ağırlıyor" Mersin Büyükşehir Belediyesi Denizkızı Turizm A.Ş Genel Müdürü Buğra Yıldız, açıldığı günden beri Mersinlilerin yoğun ilgisiyle karşılanan Yılbaşı Pazarı hakkında bilgi vererek, "Büyükşehir Belediyemizin düzenlemiş olduğu Yılbaşı Pazarı tüm ışıltısıyla Mersinlileri ağırlıyor. Bu yıl dördüncüsünü düzenlemiş olduğumuz Yılbaşı Pazarımızda 125 stant bulunuyor. 12 Aralık’ta açtığımız Yılbaşı Pazarımız 4 Ocak’a kadar sürecek. Alanımızda hediyelik eşyalar, çiçek, yeme içme stantları, çocuk oyun ve eğlence alanları yer alıyor. Ayrıca alanımızda her gün değişik etkinlikler de planlanıyor. Her gün mutlaka bir konserimiz ve bir DJ etkinliğimiz var. Gün içerisinde bando etkinlikleri oluyor" dedi. Yılbaşı Pazarının tüm Mersinliler tarafından çok beğenildiğini sözlerine ekleyerek, "Alan, yılbaşı ruhunu çok iyi yansıtıyor, her yer ışıl ışıl. Yılbaşı Pazarımıza olan yoğun ilgiden dolayı esnafımız burada çok iyi satışlar yapıyor ve gayet mutlu ayrılıyorlar. Her gün çok yoğun bir kalabalık ağırlıyoruz. 7’den 70’e tüm Mersinliler Yılbaşı Pazarının tadını çıkarıyor" dedi ve yeni yıl ruhunu yaşamak isteyen bütün Mersinlileri Yılbaşı Pazarına davet etti.